رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم:در وضعیت نابه‌سامان بازار کسب و کار، اقدام به اشتغال اتباع در واحدهای مهم و حساس شهر به صلاح نیست و مقابله با آن در اولویت اتاق اصناف شهرستان جهرم قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۱۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶ 13 June 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:محمد دانش‌نیا صبح امروز در دیدار با فرمانده انتظامی جهرم که با همراهی رئیس و هیأت رئیسه اتاق اصناف این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه اعضای جدید این مجموعه دارای ایده و تفکر نو و دارای سوابق ارزشمند و مدیریت خوب هستند، اظهار داشت: هیأت رئیسه اتاق اصناف جهرم با برنامه‌ریزی مدون سعی در رفع مشکلات واحدهای صنفی، کسبه و بازاریان هستند.

وی با اشاره به تعامل واحد اماکن نیروی انتظامی با اتاق اصناف شهرستان جهرم به لزوم تقویت همکاری و تعامل هر چه بهتر و بیشتر این مجموعه‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به گستردگی شهرستان و وجود تعداد بالای واحدهای صنفی بدون پروانه، می‌طلبد با تعامل هر چه بهتر نیروی انتظامی و اتاق اصناف نسبت به ساماندهی این واحدها اقدامات مناسب صورت بگیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم با اشاره به مشکلات عدیده اقتصادی و تاثیر آن برکسبه و بازار، ساماندهی واحدهای فاقد پروانه در راستای تحقق عدالت و احقاق حقوق واحدهای پروانه‌دار را ضروری دانست.

تلاش برای ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه/ لزوم برخورد با اشتغال اتباع خارجه در واحدهای حساس صنفی

رئیس اتاق اصناف شهرستان جهرم نیز در این نشست همکاری خوب واحد اماکن نیروی انتظامی با اتاق اصناف را قابل تقدیر دانست و گفت: اتاق اصناف شهرستان با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بوده که عمده آن بسته به مسائل مالی و اقتصادی است.

جابر قنبرزاده وجود واحدهای صنفی بدون مجوز را دغدغه اتاق اصناف شهرستان جهرم عنوان کرد و اظهار داشت: پیش از نگاه مالی به اخذ پروانه واحد صنفی، آنچه مهم است وجود بی‌انضباطی در بازار بوده که ضرورت دارد به این مهم رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه باید نسبت به واحدهای بدون پروانه و پروانه‌دار تفاوت قائل شد، تصریح کرد: ساماندهی هرچه سریع‌تر واحدهای فاقد پروانه از اولویت‌های اتاق اصناف است.

بحث اتباع خارجه و رشد سرطان‌گونه آن‌ها در مراکز حساس صنفی مسئله دیگری بود که قنبرزاده به آن اشاره کرد. وی در این‌باره گفت: به‌کارگیری اتباع خارجه توسط برخی صاحبان واحدهای صنفی، پایمال شدن حقوق شهروندان، آن هم در سال حمایت از کالای ایرانی است.

وی با اشاره به آیین‌نامه به‌کارگیری اتباع خارجی نیز گفت: براساس قانون، اشتغال اتباع تنها در اشتغال سخت آن هم در حاشیه شهرها امکان‌پذیر است اما شاهد هستیم که محدوده اشتغال این افراد به مراکز شهر و مدیریت واحدهای صنفی رسیده است.

واگذاری مدیریت واحد صنفی به اتباع خارجی جفا در حق شهروندان

نائب رئیس اتاق اصناف شهرستان جهرم نیز که ادامه‌دهنده صحبت‌های قنبرزاده در مورد اتباع خارجه بود، در سخنانی با اشاره به اینکه برطرف شدن این معضل نیازمند عزم همگانی است، گفت: مقابله با به‌کارگیری اتباع خارجه از دغدغه‌هایی است که به مراحل اجرایی نمی‌رسد.

محسن گرامی این مهم را نیازمند تعامل مردم و سایر دستگاه‌های مرتبط عنوان کرد و ابراز داشت: چنانچه بنا است این معضل اجتماعی حل شود همه باید یک‌دل و یک‌سو باشیم.

وی با بیان اینکه تاکنون مصوباتی برای مقابله با به‌کارگیری اتباع خارجی انجام شده اما به مرحله اجرا در نیامده است، تصریح کرد: عادلانه نیست که برخی با اخذ پروانه کسب، مدیریت واحد صنفی خود را به اتباع خارجی واگذار کرده و خود هیچ نقشی در آن نداشته باشند.

نائب رئیس اتاق اصناف جهرم با اشاره به اینکه به‌کارگیری اتباع خارجی در مشاغل سخت حاشیه شهرها امکان‌پذیر است، تاکید کرد: در وضعیت نابه‌سامان بازار کسب و کار، اقدام به اشتغال اتباع در واحدهای مهم و حساس شهر به صلاح نیست و مقابله با آن در اولویت اتاق اصناف شهرستان جهرم قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم نیز در سخنانی با اشاره به اینکه دغدغه اتاق اصناف را دغدغه خود می‌دانیم، گفت: نیروی انتظامی مجری قانون است و تلاش دارد در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نباشد.

سرهنگ افشین حیدری با اشاره به اینکه با تفاهم، همدلی و همفکری در راستای ساماندهی واحدهای صنفی و کسبه شهرستان اقدام می‌کنیم، گفت: برای به نتیجه رسیدن اهداف باید هر کس کار خود را به‌خوبی انجام دهد.

وی بیان کرد: تمام اقدامات نیروی انتظامی در راستای امنیت جامعه بوده و این مهم همواره در دستور کار و اولویت‌ ما قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار