رئیس اداره فرش سازمان صنعت و معدن استان فارس از سهم ۱۷ درصدی این استان در صادرات فرش دستباف کشور خبر داد و گفت: آمار دقیقی از صادرات فرش دستباف فارس وجود ندارد.
کد خبر: ۶۱۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷ 12 June 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:مهران افراسیابی با بیان اینکه در سال گذشته 17 درصد از حجم صادرات فرش دستباف کشور متعلق به استان فارس بوده است، اظهار داشت: در سال گذشته ارزش صادرات فرش دستباف کشور 424 میلیون دلار بوده که بیش از 72 میلیون دلار آن متعلق به استان فارس است.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان صادرات فرش استان فارس وجود ندارد چون تجاری هستند که فرش را از استان فارس تهیه می‌کنند از طریق گمرک استان‌های دیگر به کشورهای خارجی صادر می‌کنند، افزود: این سهم 17 درصدی در واقع بر اساس آمار گمرک استان فارس اعلام شده است و میزان واقعی صادرات فرش استان فارس به طور قطع بیش از این میزان است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه صادرات فرش در کشور از سال 90 نوسانات شدیدی داشت و در سال‌های 90 تا 92 صادرات فرش نسبت به سال‌های قبل بیش از 20 درصد کاهش را تجربه کرد، گفت: صادرات فرش دستباف ایران در سال 93 در مقایسه با سال 92 حدود 5 درصد افزایش یافت اما مجداد در سال 94 با کاهش ارزش صادرات فرش روبه رو شدیم.

وی افزود: یکی از عمده‌ترین کشورهای هدف صادرات فرش ما آمریکا و بعد از آن امارت متحده عربی است بنابراین اعمال تحریم‌ها سبب پایین آمدن ارزش صادرات فرش ایران شد اما در سال 95 با اجرای برجام و گشایش دوباره بازار آمریکا با افزایش صادرات روبه‌رو بوده‌ایم.

افراسیابی با بیان اینکه ارزش صادرات فرش دستباف ایران در سال 95 نسبت به سال 94 با یک رشد 22 درصدی روبه‌رو شدیم اما باز هم به صادرات سال 90 نرسید و صادرات فرش دستباف در سال 95 در مقایسه با سال 90 با کاهش 36 درصدی روبه‌رو بود، افزود: در سال 96 نیز نسبت به سال 95 حجم صادرات فرش دستباف کشور 18 درصد رشد داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار