رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان نمازی از انجام ۱۶ هزار و ۷۵۰عمل جراحی قلب ویژه اطفال و بزرگسالان در این بیمارستان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 12 June 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:منصور جنتی رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان نمازی اظهار کرد: عمده بیمارانی که عمل جراحی قلب بر روی آن ها انجام شده است، از مشکلات بیماری‌های مادرزادی قلب، گرفتگی عروق کرونر، اختلالات کارکردی دریچه قلب، دو پوسته شدن آئورت و آمبولی ریه رنج می‌بردند که با تلاش اساتید بیمارستان نمازی، تحت جراحی قرار گرفته و درمان شدند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۱ ساله بخش جراحی قلب بیمارستان نمازی شیراز، ادامه داد: بخش مراقبت‌های ویژه جراحی قلب مرکز آموزشی درمانی نمازی از سال ۱۳۷۶ آغاز به کار کرده و از ابتدای امر تا کنون، انجام ۱۶ هزار۷۵۰ جراحی فوق تخصصی قلب را برای بیماران کودک و بزرگسال، در کارنامه خود به ثبت رسانیده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: توسعه فضای بخش جراحی قلب بیمارستان نمازی با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران در سال گذشته، موجب ارتقای کیفی در این زمینه و جلوگیری از انتقال آنان برای دریافت خدمات ساب آی سی یو به دیگر مراکز شده و تعداد تخت‌های آی سی یو جراحی قلب نیز به ۱۳ تخت افزایش یافته است.

این فوق تخصص جراحی قلب با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی، نخستین علت مرگ و میر در دنیا قلمداد می‌شود، گفت: در کنار این شرایط، پیشرفت‌های شگرفی در زمینه درمان این دسته از بیماری‌ها صورت گرفته و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز همگام با دیگر اساتید کشور، به واسطه این پیشرفت ها، توانسته اند جراحی‌های مهمی را در کشور انجام دهند.

جنتی اضافه کرد: هم اینک تعداد زیادی از اعمال پیچیده مادرزادی و تعویض دریچه از طریق آنژیوگرافی و جراحی‌های تخصصی قلب، به همت اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز و برای درمان بیماران منطقه جنوب کشور، انجام می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار