مدیر کل هواشناسی فارس از افزایش دما در فارس خبر داد. جامع مدیرکل هواشناسی فارس به افزایش نسبی دما و وزش باد از ۲۲ تا ۲۶ خرداد ماه اشاره کرد و در این خصوص به کشاورزان، باغداران و دامداران هشدار داد.
کد خبر: ۶۱۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸ 11 June 2018

 

 

وی ادامه داد: با توجه به وزش باد، باغداران هنگام عملیات سم‌پاشی و کودپاشی باغ‌ها مراقب باشند.

مدیرکل هواشناسی فارس افزود: همچنین با توجه به افزایش دما ، این عملیات ها در ساعت های خنک انجام شود.

جامع اضافه کرد: علاوه بر این در ساعات گرم روز، تنظیم دمای گلخانه‌ها و کارگاه‌های پرورش قارچ، تنظیم و سرویس تاسیسات خنک کننده گلخانه‌ها، آبیاری باغ ها، پرهیز از آبیاری باغ‌ها و مزارع مد نظر قرار گرفته شود.

وی بیان کرد: برای کاهش تبخیر از سطح کرت‌ها از انواع مالچ‌های گیاهی همچون شاخ و برگ، مالچ‌های معدنی مانند ماسه نرم و مالچ‌های صنعتی مثل پلاستیک روی سطح کرت‌ها استفاده شود.

مدیرکل هواشناسی فارس تصریح کرد: کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهی (کلش) برای حفظ میکروارگانسیم‌های خاک در مزارع برداشت شده، پرهیز کنند.

جامع اضافه کرد: در مرغداری ها به شرایط تهویه توجه و دما تنظیم شود.

وی با اشاره به اینکه در گاوداری ها پشم دام‌ها چیده نشود، ادامه داد: با توجه به افزایش دما آب آشامیدنی پایدار برای دام ها فراهم شود.

مدیرکل هواشناسی فارس همچنین توصیه کرد: زنبورداران اقدام به ایجاد سایبان کرده و کندوها را به مناطق خنک انتقال دهند و خروجی زنبورها را در قسمت بادپناه کندو قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار