مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: 300 هزار هکتار از زمین های کشاورزی فارس در نوبت صدور سند تک برگ است و پیش بینی می شود اسناد این اراضی تا پایان اسفندماه امسال صادر و به کشاورزان تحویل داده شود.
کد خبر: ۶۱۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 10 June 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی ارغون در نشست خبری با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده تا پایان برنامه ششم توسعه،سند تک برگی اراضی زراعی را تحویل کشاورزان دهد،افزود: در سال گذشته و امسال 300 هزارهکتار از اراضی زراعی استان برای صدور سند معرفی شده اند که تاکنون سند تک برگ 10 هزار هکتار صادر و مابقی نیز درحال طی مراحل اداری است.
وی با بیان این که پارسال رفع اختلاف در خصوص 26 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان فارس صورت گرفت،ادامه داد: در یکسال گذشته 306 هکتار از اراضی این استان در قالب 49 طرح صنعتی به صنایع واگذار شده است که این اقدام زمینه سرمایه گذاری به ارزش 12 هزار میلیارد ریال را در فارس فراهم کرده است و زمینه اشتغالزایی یک هزار و 642 نفر را فراهم کرده است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در یکسال گذشته، مجوز 58 مورد تغییر کاربری در 61 هکتار از اراضی فارس صادر شده است که با این کار زمینه اشتغال هزار و 968 نفر دیگر نیز در این استان ایجاد شده است.
ارغون در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پارسال یک هزار و 130مورد اخطار و 330 حکم قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز در فارس به مرحله اجرا در آمده است.
وی الکترونیکی شدن پرونده های زمین و اراضی،با هدف کاهش رفت و آمد مراجعین به دستگاه های دولتی را از اولویت های این سازمان عنوان کرد و افزود: این کار از چند ماه گذشته آغاز شده و در راستای آن تمام پرونده های حوزه زمین و اراضی استان نیز اسکن شده است و اکنون فرایند بهره برداری از این اطلاعات در حال انجام است و امیدواریم تا پایان اسفندماه امسال به صورت کامل به اتمام برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار