گزارش ویژه
این بیمارستان با همه مشکلاتش به دولت یازدهم به ارث رسید و وارث دردهای صعب العلاجی شد که از همان کلنگ اول در جانش رخنه کرده است و هر روزهم  بزرگتر و بزرگتر می شود.
کد خبر: ۶۱۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱ 09 June 2018

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،بیمارستان ۲۸۳ تخت‌خوابی یاسوج در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته ولی هنوز نه تکلیف سند مالکیت آن مشخص شده  و نه مسئولان به جرات می توانند نام بیمارستان را بر زبان بیاورند. بیمارستانی که در دولت نهم کلنگش به زمین زده شد بی آنکه مشکلات آن حل شود. بیمارستانی که از نامش گرفته تا پارکینگ و فضاهای عمومی اش همه محل اختلاف است. و معارضانش از مردمی گرفته تا دولتی و شبه دولتی هستند.در آن زمان که صحبت از ایجاد این بیمارستان شد مسئولان وقت جز به خود بیمارستان به هیچ چیز فکر نکردند. اینکه بیمارستان پارکینگ می خواهد، مکان برای فرود هلیکوپترهای امداد می خواهد. مشکلات امروز بیمارستان نشان می دهد هیچ برنامه بلند مدت توسعه ای برای این بیمارستان تدارک دیده نشد.خلاصه اینکه پس از احداث بیمارستان به ناگاه زمین های اطراف آن قیمت گرفت. ساخت و سازها در اطراف آن به امید اینکه در آینده مرکزیت شهر از آن ابتدای خیابان قرنی می شود هم شدت گرفت. شهرداری هم برای آنکه از قافله عقب نماند کنار این بیمارستان فضایی را برای ساماندهی وانت های دوره گرده اختصاص داد. در ضلع دیگرش هم میدان ماهی و میگو ایجاد کرد.و همه آنچه نباید به سر این بیمارستان آمد.

 

میراث بی تدبیری!


و این بیمارستان با همه مشکلاتش به دولت یازدهم به ارث رسید و وارث دردهای صعب العلاجی شد که از همان کلنگ اول در جانش رخنه کرده است و هر روزهم  بزرگتر و بزرگتر می شود. با این حال دولت همه تلاشش را گذاشته که با توجه به فرسودگی بیمارستانهای شهر یاسوج هر چه سریعتر آن را راه اندازی کند اگر معارضان بگذارند که نمی گذارند. آنچنانکه هنوز درگیری  بر سر نام این بیمارستان تمام نشده که مساله سند مالکیت آن مطرح شده است. از آنجایی که دو بیمارستان دیگر این شهر از ترافیک های کور رنج می برند بی توجهی به موضوع پارکینگ در احداث این بیمارستان جای سوال و ابهام دارد.

بیمارستانی که زمینش حدود 30 سال است محل اختلاف است.سال 68 سازمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد زمینی به مساحت 80 هزار متر مربع در نزدیکی‌های میدان انقلاب یاسوج برای احداث بیمارستان از مردم خریداری می‌کند ولی با احداث بیمارستان امام سجاد(ع) توسط دانشگاه علوم پزشکی دیگر تامین اجتماعی از تصمیم خود پشیمان شده و قید احداث بیمارستان را زد.

تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بعد از انصراف از احداث بیمارستان بخشی از زمین خریداری شده را برای احداث کلینیک در نظر می‌گیرد و بخشی به میزان 32 هزار متر مربع را به تعاونی مسکن این اداره کل اختصاص می‌دهد.

زمین مورد نظر کاربری فضای سبز داشت تا اینکه دولت نهم در سفر به استان تصمیم به احداث بیمارستان بزرگ یاسوج می‌گیرد و مسئولان وقت تصمیم گرفتند بیمارستان بزرگ شهر در زمین تعاونی مسکن تامین اجتماعی احداث شود و راه و شهرسازی نیز متعهد شد معوض زمین مورد نظر را در جای دیگری تحویل تعاونی مسکن تامین اجتماعی دهد.

اداره کل راه و شهرسازی 3.5 هکتار زمین در منطقه بنسنجان یاسوج معوض زمین محل احداث بیمارستان 283 تخت‌خوابی تحویل می‌دهد که طرح زمین مورد نظر مصوب و سند تک برگ صادر شد ولی تاکنون اعضای تعاونی مسکن در به در اداره به اداره و اتاق به اتاق کارشناسان بوده و هنوز روز خوش ندیده‌اند.

راه و شهرسازی سند مالکیت زمین بنسنجان را گرو سند ملک محل احداث بیمارستان بزرگ یاسوج گذاشته و به تعاونی مسکن تحویل نمی‌دهد و شهرداری نیز مانع تفکیک و صدور سند تک برگ زمین بیمارستان جدید شده است زیرا درخواست دارد که 15 هزار متر مربع از زمین تامین اجتماعی که به خیابان تبدیل شده به نام شهرداری سند بخورد ولی تامین اجتماعی و تعاونی مسکن این اداره از این اقدام خودداری کرده و معتقد بوده شهرداری باید خسارت وارده را پرداخت کند.

 
میراث بی تدبیری!
 

نمی‌توانیم مردم را معطل تامین اجتماعی کنیم

 

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیمارستان جدید ساخته شده و بزودی بهره‌برداری می‌شود، گفت: تعاونی مسکن تامین اجتماعی طی چند سال اخیر پیگر مشکل پیش آمده بوده که انتظار می‌رود متولیان امر تعیین تکلیف کنند.غلام‌محمد زارعی  با بیان اینکه نگاه بخشی سبب پسرفت می‌شود، افزود: نمی‌توانیم جمعیت 700 هزار نفری استان را معطل تعاونی مسکن تامین اجتماعی کنیم و در این زمینه دست روی دست گذاشته شود.

وی با اشاره به لج و لجبازی‌های صورت گرفته در برخی دستگاه‌های اجرایی افزود: ضروری است مسئولان و متولیان امر بدون تلف شدن وقت هرچه سریعتر مشکل را برطرف کنند و مصلحت جامعه را در نظر بگیرند.

عباس نورمحمدی مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با ابراز گلایه از اداراتی که زمین‌های تامین اجتماعی را صاحب شده ولی هنوز معاوضه را نداده‌اند، گفت: 6 هزار و 36 متر مربع زمین به پزشکی قانونی دادیم ولی هنوز هیچ گونه وجه و یا معاوضه‌ای پرداخت نکرده‌اند.

عزیز فیلی معاون  هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به تصمیم اتخاذ شده مقرر شد حسین کاظمی مدیرکل دفتر فنی استانداری نشستی را در دو هفته آینده با حضور دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر برگزار و موضوع تعیین تکلیف شود.

بیمارستان بزرگ یاسوج پارکینگ ندارد

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیمارستان ۲۸۳ تخت‌خوابی یاسوج پارکینگ ندارد گفت: از هم اکنون باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود زیرا در غیر این صورت با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

فیلی اظهار داشت: بحث سند مالکیت بیمارستان و مشکل تعاونی‌ مسکن تامین اجتماعی تا دو هفته آینده بررسی و سعی بر برطرف کردن آن‌ها در کمترین زمان ممکن است.وی از افتتاح فاز اول بیمارستان بزرگ یاسوج در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: تا زمان تجهیز کامل این بیمارستان مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد پس نباید انتظار افتتاح به صورت ناقص داشته باشیم.وی بیان کرد: قرار است دو پارکینگ عمومی و اختصاصی برای بیمارستان در نظر گرفته شود که بیمارستان پارکینگ اختصاصی دارد اما نیاز به پارکینگ عمومی برای ارباب رجوع است که زمین سازمان تامین اجتماعی و دو هکتار زمین بخش خصوصی پیشنهاد شده و با تعامل با بخش خصوصی، در این زمین پارکینگ و پد هلی‌کوپتر احداث می‌شود.

فیلی در رابطه با زمان بهره‌برداری از بیمارستان یاسوج گفت: بیمارستان تا زمانی که تجهیز و موانع اجرایی آن برطرف نشود افتتاح نمی‌شود، تلاش می‌کنیم که در ابتدای نیمه دوم سال بعد از هفته دولت( در مهر ماه) شاهد افتتاح این طرح مهم باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار