مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ رقبه بدون سند مالکیت در سطح استان کرمانشاه داریم و حدود ۹۰ درصد از رقبات استان دارای سند مالکیت هستند.
کد خبر: ۶۱۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶ 30 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،حجت الاسلام آیت الله عباسیان، اظهار داشت: املاک و اموال موقوفه امانتی است که توسط گذشتگان به دست ما رسیده است گذشتگانی که مال خود را وقف کردند تا منفعت آن به عموم جامعه برسد.

وی ثبت اسناد موقوفه را یکی از اسباب حفظ آنها دانست و افزود: سال گذشته کمیت برنامه برای ثبت اسناد ۱۸۰۰ رقبه بود که به لطف خدا ۱۰۰ درصد برنامه تحقق پیدا کرد.

حجت الاسلام عباسیان یادآور شد: موقوفاتی که دارای سند ثبتی نباشند هر لحظه در معرض تهدید و خطر قرار دارند و آنچه موقوفات را در برابر نیات شوم بیمه می کند شناسنامه دار کردن آنها است.

وی تصریح کرد: با یک نگاه به اموال تاریخی کرمانشاه متوجه می شویم خیلی از محله ها همچون چاله چاله، قلعه کهنه، چقامیرزا و کهریز ۱۰۰ درصد وقفی بوده اند اما به دلیل ثبت نشدن از وقف خارج شده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه گفت: توزیع ۵ هزار و ۵۰۰ بسته مواد غذایی، اعزام ۱۶۰۰ نفر زیارت اولی به مشهد مقدس، حمایت مادی از ۱۶ هزار دانش آموز و ... طی سال گذشته از خیرات و برکات موقوفات است.

وی از وجود ۵۰ هزار رقبه در سطح استان خبر داد و بیان داشت: خوشبختانه حدود ۹۰ درصد از رقبات استان دارای سند مالکیت هستند و از این حیث وضعیت مطلوبی در کشور داریم.

حجت الاسلام عباسیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ رقبه بدون سند مالکیت در سطح استان داریم که امیدواریم با تلاش و کوشش بتوانیم طی امسال این تعداد را نیز سنددار کنیم و جشن سند دار کردن کل موقوفات استان را بگیریم.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار