مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه گفت: از ابتدای اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی(قولنامه ای) تاکنون بیش از ۲۱ هزار پرونده در این زمینه در استان تشکیل شده است.
کد خبر: ۶۱۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ 29 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،محمدناصر دالوندی، با اشاره به اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی در استان کرمانشاه ازسال 1390، عنوان کرد: از ابتدای اجرای این قانون تاکنون 21 هزار و 256 پرونده صدور سند مالکیت برای اراضی و واحدهای مسکونی قولنامه ای تشکیل شده که تعداد 18 هزار و 54 پرونده
از مجموع پروندهای تشکیلی منجر به صدور رای و تعیین تکلیف شده است.

وی ادامه داد: در این راستا برای تمام پرونده هایی که رای مثبت اخذ کرده اند، سند مالکیت صادر و تسلیم شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کلیه پرونده های تشکیلی در هیات ها مطرح شده و پرونده های باقیمانده نیز درحال رسیدگی هستند.

وی در ادامه با اشاره به زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته به تشریح اقدامات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه در این مناطق پرداخت و گفت: یکی از اولویت های این اداره کل پس از وقوع زلزله ساماندهی و فعال نمودن دفاتر ثبت اسناد و املاک در مناطق زلزله زده بود که در این راستا سریعا اقدام کردیم.

دالوندی خاطرنشان کرد: پس از فراهم کردن مقدمات، فعالیت دفاتر ثبت اسناد و املاک در این مناطق به منظور ارائه خدمات به مردم زلزله زده از سرگرفته شد.

وی از صدور و تسلیم 1397 برگ سند کاداستری(تک برگ) در شهرستان های زلزله زده تا پایان سال 96 خبرداد و گفت: همچنین طی این مدت 18 هزار و 848 مورد معاملات در دفاتر اسناد رسمی این مناطق ثبت شده است.

به گفته این مسئول 583 مورد واقعه ازدواج نیز در مدت یاد شده در دفاتر ازدواج شهرستان های زلزله زده ثبت شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت 12 دفتراسناد رسمی در این مناطق، گفت: علاوه براین، 13 دفتر ازدواج نیز در مناطق زلزده زده کرمانشاه فعال است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار