حسین فوری؛ گفت: 2 سال است به دادگاه مراجعه می کنم تا ثابت کنم نمرده ام بلکه یارانه و بیمه ام مجددا برقرار شود.
کد خبر: ۶۱۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹ 27 May 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حسین فوری افزود: اداره ثبت احوال گرگان هنگام صدور گواهی فوت برای فرد دیگری که با من تشابه اسمی دارد، شماره ملی اینجانب را ثبت کرده است.
این شهروند اهل شهرستان زرین دشت و ساکن داراب استان فارس گفت: نام پدر حسین فوری که به دلیل بیماری سرطان در گرگان فوت کرده است نورمحمد است حال آن که نام پدر من غلامعلی است؛ با این وجود در تاریخ 14 فروردین 95 گواهی فوتی با کد ملی اینجانب صادر شده است.
وی اظهار داشت: از زمان صدور این گواهی فوت اشتباه، یارانه، سهام عدالت، بیمه و ارائه دیگر خدمات به اینجانب که با بیماری دست و پنجه نرم می کنم قطع شده است و هیچ مسوولی هم پاسخگوی من و مشکلاتم نیست.
حسین فوری افزود: 2 سال است بارها و بارها به دادگستری داراب مراجعه کرده ام و حتی قاضی محترم 2 بار رأی به نفع اینجانب صادر کرده است اما اداره ثبت احوال گرگان با استدلال های خاص خود اجرای رأی دادگاه را به تاخیر انداخته است.
موضوع را در اداره کل ثبت احوال استان فارس پیگیری کرد و پاسخ شنید که به دلیل آنکه خارج از حوزه جغرافیای مدیریتی این اداره کل است، امکان اظهارنظر و پیگیری موضوع وجود ندارد.
در همین پیوند مسوول روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان گلستان به خبرنگار ایرنا در گرگان گفت: مشکل هویتی حسین فوری شهروند داراب از توابع استان فارس که با یکی از فوت شدگان در گرگان تشابه نام و نام خانوادگی دارد، درحال پیگیری است و با ارائه دادنامه ابلاغی دادگستری حل می شود.
حسین سوسرایی اظهار کرد: اداره کل ثبت احوال گلستان در انتظار دریافت دادنامه صادره از سوی قاضی دادگستری شهرستان داراب است تا مراحل اداری رفع مشکل هویتی این شهروند را شتاب دهد.
وی اضافه کرد: مشکل به وجود آمده برای هویت شهروند دارابی توسط ثبت احوال عمدی نبوده و اشتباه ثبت کد ملی این فرد برای شهروند گرگانی فوت شده به خاطر تشابه اسم و فامیل آن دو رخ داده و قابل رفع است.
وی توضیحی در خصوص مسوولیت مدنی اداره ثبت احوال گرگان و متصدی مربوطه که اشتباهش باعث خسارت جبران ناپذیر و لطمه روحی به شهروند شیرازی شده است؛ نداد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار