مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی لارستان از پوشش ۱۰۰ در صدی طرح غربالگری بیماری کم کاری تیروئید نوزادان در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ 27 May 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سجاد شرفی مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی لارستان با بیان اینکه آمار‌ها نشان از موفقیت طرح غربالگری بیماری کم کاری تیروئید نوزادان در شهرستان داشته، اظهار کرد: این طرح با هدف شناسایی و کنترل موارد مبتلا، توسط واحد پیشگیری و مراقبت بیماری‌های غیر واگیر، از سال ۸۳ تا کنون در لارستان، در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: سالانه بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ مورد غربالگری در خصوص شناسایی به موقع این بیماری در شهر‌ها و روستا‌های شهرستان انجام می‌شود که پوشش ۱۰۰ در صدی این طرح، موفقیت آن را موجب شده است.

مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی با اشاره به تاثیر مستقیم کم کاری تیروئید بر حافظه و ضریب هوشی نوزادان، ادامه داد: در تمام مواردی که این بیماری شناسایی می‌شود، بلافاصله درمان آغاز شده و ضریب هوشی طبیعی در آن‌ها کنترل و حفظ می‌شود.

شرفی افزود: توزیع نمادین نمک یددار و ارائه آموزش لازم در مناطقی که نمک بدون ید مصرف می‌کنند همچنین آموزش به عمومی مردم در ماه مبارک رمضان از طریق اعزام کارشناس به مساجد، از جمله اقدامات میدانی جهت ارائه آموزش در خصوص این مهم است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار