معاون قضایی و فناوری اطلاعات دادگستری فارس: مسئولان هم باید با استفاده از ظرفیت های بومی، محلی، استانی و ملی و با در نظر گرفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی سعی کنند که مشکلات مردم را به حداقل برسانند.
کد خبر: ۶۱۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ 27 May 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:عبدالنبی نجیبی افزود: مردم از ابتدای پیروزی انقلاب همواره به عنوان مهمترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی بوده اند و این سرمایه اجتماعی در حقیقت همان اعتماد متقابل مردم و مسئولان است.
وی ادامه داد: مردم ما در مقاطع مختلف نشان داده اند که تنگناها و مشکلات را می شناسند و در مقابل تحریم های ظالمانه هم ایستادگی می کنند اما مسئولان هم باید با استفاده از ظرفیت های بومی، محلی، استانی و ملی و با در نظر گرفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی سعی کنند که مشکلات مردم را به حداقل برسانند.
او اظهار کرد: تجربه نیز نشان داده که مردم ما مردمی قدرشناس هستند و هرکجا که نیاز باشد با تمام توان از نظام و انقلاب حمایت و دفاع خواهند کرد.
وی درباره وظایف دستگاه قضایی هم گفت: از جمله این وظایف می توان به رسیدگی به پرونده های مردم و تظلمات عمومی، پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه اشاره کرد.
او افزود: بحث پیشگیری از وقوع جرم یک امر فرا قوه ای است و همه دستگاه ها و خصوصا مردم باید در بحث پیشگیری از وقوع جرم همکاری کنند چرا که تجربه نشان داده انجام و موفقیت چنین کارهایی بدون حضور مردم ممکن نخواهد بود.
معاون قضایی و فناوری اطلاعات دادگستری فارس بیان کرد: در بحث حقوق عامه باید گفت که دستگاه قضایی، دستگاه قضایی دولت نیست بلکه دستگاه قضایی مردم است و ما مکلف هستیم که هرجا که حقی استیفا نشده برای احیای آن قیام کنیم.
نجیبی افزود: دادستان های استان مکلفند که در خصوص احیای حقوق عامه به نمایندگی از عموم حسب مورد اقامه دعوا کنند اما این کار تنها به دخالت دادستان ها محدود نمی شود.
وی ادامه داد: ما علاوه بر تشکیلات دادگاه و دادسرا، دستگاه هایی مانند سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری داریم که بر احیای حقوق عامه نظارت می کنند.
او گفت: همچنین دستگاه قضایی یک دستگاه ناظر هم هست و این نظارت را هم از طریق سیستم دادگستری و هم از طریق سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری و سایر دستگاه ها بر دستگاه های اجرایی و عملکرد عمومی اعمال و حسب مورد تصمیماتی هم اتخاذ می کند.
نجیبی افزود: باید به این نکته اساسی توجه کرد که همه دستگاه های کشور جزئی از یک پیکر واحد هستند و همه مکلف هستیم که به عنوان جزئی از یک کل بکوشیم تا نظام مقدس جمهوری اسلامی روز به روز به رشد و تعالی بیشتری برسد.
وی، همکاری قوا و مردم را برای ارتقا و پیشرفت امور کشور و مردم لازم دانست و گفت: اگرچه مانند بسیاری از کشورها بحث استقلال قاضی و قوه قضائیه را به عنوان یک اصل محوری مد نظر داریم اما این امر باعث نمی شود که ما اصل وحدت دستگاه ها را نادیده بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار