پلیس فتا فارس به بازرگانان داخلی درخصوص کلاهبرداری از طریق ایمیل هشدار داد.
کد خبر: ۶۱۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 27 May 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سرهنگ رجبلی رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از به دام افتادن در دام کلاهبرداری‌های فضای مجازی، توجه به این نکته است که ایمیلی که در آن آدرس فرستنده با نام سازمان معتبری است، لزوماً واقعی نیست و حتما باید از صحت آن اطمینان پیدا کرد.

وی تصریح کرد: در شیوه کلاهبرداری از طریق ایمیل، اغلب از صرافان و مشاغل تجاری که با شرکت‌های خارج از کشور داد و ستد دارند و اقدام به ارسال پول به خارج از کشور می‌کنند، کلاهبرداری صورت می‌پذیرد.

سرهنگ حبیب‌اله رجبلی ادامه داد: شیوه انجام این کلاهبرداری به این صورت است که بازرگانان ایرانی کالایی را از شرکت‌های خارج از کشور خریداری کرده و فروشنده (شرکت خارجی) از طریق ایمیل اقدام به ارسال شماره حساب به طرف ایرانی برای واریز مبلغ خرید می‌کند.
وی اضافه کرد: در این بین فرد یا افراد هکر با تغییر بسیار جزئی ایمیل اصلی فروشنده یا هک آدرس ایمیل ها، خود را به جای فروشنده قرار می‌دهند و اقدام به اعلام شماره حساب به خریدار می‌کنند و در نهایت خریدار نیز که از موضوع اطلاعی ندارد اقدام به واریز وجه به شماره حساب اعلام شده از سوی هکر کرده و پول به حساب هکر یا مجرمان واریز می‌شود.
رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: در این نوع کلاهبرداری‌ها، تنها به موضوع ایمیل و آدرسی که ایمیل از آن ارسال شده اکتفا نکنید، زیرا هکر‌ها و کلاهبردار‌ها به راحتی می‌توانند با تکنیک‌های رایانه‌ای آدرس اصلی شرکت را به جای آدرس ایمیل خود قرار دهد.

این مقام انتظامی بیان کرد: هیچ گاه اطلاعات کاربری خود را از طریق یک درخواست یا فرمی که به وسیله ایمیل دریافت کرده‌اید، وارد نکنید.
سرهنگ رجبلی تصریح کرد: همیشه برای وارد کردن اطلاعات حساب کاربری یک صفحه جدید در مرورگر خود باز کنید و آدرس آن وب سایت را به صورت دستی وارد کنید و هیچ گاه در یک ایمیل مشکوک به فیشینگ روی لینک کلیک نکنید.
وی گفت: هیچ گاه در یک ایمیل ناشناخته دیگری، فایل‌های ضمیمه را باز نکنید.

رئیس پلیس فتا استان فارس در مورد اعتماد در فضای مجازی اظهار کرد: به شکل ظاهری و عکس‌های موجود در ایمیل اعتماد نکنید. شیوه کاری هکر‌ها همواره اینگونه است که ظاهر ایمیل ارسالی خود را کاملا مطابق با ایمیل اصلی نشان میدهند. ایمیل ارسال شده ممکن است با لوگو و شکل قالب ایمیل‌های ارسالی شرکت واقعی طراحی و ارسال شود.

وی افزود: در صورتی که ایمیلی برای پرداخت صورت حساب دریافت کردید، به هنگام مراجعه به درگاه پرداخت آنلاین دقت کنید که درگاه جعلی نباشد و یکی از نشانه‌های درگاه بانکی اصلی این است که در اول آدرس سایت درگاه با https:// وجود داشته باشد و در غیر اینصورت احتمال فیشینگ (درگاه بانکی تقلبی) بالا است.
سرهنگ رجبلی توصیه کرد: بازرگانان قبل از واریز هرگونه وجهی، با شرکت مربوطه طی تماس تلفنی از صحت پیام یا ایمیل دریافتی اطمینان حاصل کنند.
وی افزود: به طور مرتب از مرورگر‌ها و آنتی ویروس‌های معتبر و به روز برای اسکن استفاده کنید.

رئیس پلیس فتا استان فارس از هموطنان درخواست کرد: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir ایمیل: fars_fata@police.ir و یا تلفن: ۲۱۸۳۹۱۵-۰۷۱ بخش تماس با ما گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار