رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز با بیان اینكه ما ضرورت وجود موزه قرآنی در شیراز را احساس می‌كنیم اما دروازه قرآن ظرفیت تبدیل شدن به موزه قرآنی را ندارد، گفت: حتماً این موزه را با هماهنگی معاونت فرهنگی شهرداری راه‌اندازی می‌كنیم.
کد خبر: ۶۱۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ 26 May 2018

 

تابناک فارس به نقل از ایکنا:جهان‌بخش میرزاوند، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در گفت‌وگو با بیان اینكه دروازه قرآن ظرفیت تبدیل شدن به موزه قرآنی را ندارد، گفت: اما در عین حال ما ضرورت وجود موزه قرآنی در شیراز را احساس می‌كنیم.
وی افزود: اگر دروازه قرآن را تبدیل به یك موزه قرآنی كنیم، مسلماً رفت و آمد در آن زیاد می‌شود و احتمال اینكه این بنای تاریخی دچار مشكل شود، زیاد است به همین دلیل باید تلاش كنیم كه موزه قرآنی را در جای دیگر احداث كنیم.
میرزاوند با تأكید بر اینكه ما سعی می‌كنیم با هماهنگی معاونت فرهنگی شهرداری شیراز، حتما یك موزه قرآنی را در شیراز راه‌اندازی كنیم، گفت: اما اینكه این موزه در المان دروازه قرآن قرار گیرد قطعیت ندارد.

بنای دروازه قرآن طی سال‌های اخیر حركت كرده است
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز ادامه داد: طی سال‌های اخیر بنای تاریخی دروازه قرآن از جای خود حركت كرده بود به همین دلیل در فاز نخست مرمت این بنا ابتدا استحكام‌سازی آن را از پایه و شالوده انجام داده،‌ فاز دوم را مرمت نمای بیرون قرار داریم و بنا داریم در فاز سوم هم مرمت درونی بنا را آغاز كنیم.
وی در عین حال یادآور شد ما تلاش می‌كنیم تا كاركرد دروازه قرآن را احیا كنیم به همین دلیل قرآنی را در درون آن قرار خواهیم داد تا مردم همانند گذشته از زیر قرآن عبور كنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار