شهردار منطقه چهار عنوان کرد: با همکاری مشاورین دانشگاهی محور امیرکبیر ساماندهی و منظر شهری آن بهبود می یابد.
کد خبر: ۶۱۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 26 May 2018

محمودرضا مهرجانیان ساماندهی محور امیرکبیر را به عنوان یکی از ورودی های شهر شیراز الزامی دانست و افزود: سیمای عمومی این محور با سه رویکرد زیباسازی نمای ساختمان ها و تابلوهای تجاری، رفوژ میانی خیابان و فضای سبز آن و بهسازی محدوده پیاده رو ساماندهی می شود.

شهردار منطقه چهار ضمن تشریح تغییرات چهره محور امیرکبیر پس از ساماندهی گفت: با همسطح سازی پیاده رو و زیباسازی بدنه آن، یکدست کردن تابلوی مغازه ها و حذف زوائد بصری، تکمیل المان ورودی شهر، کاشت گیاهان جدید منطبق با شرایط محیطی در باغچه ها و رفوژ میانی خیابان امیرکبیر، شهروندان و مسافرینی که از این محور عبور می کنند شاهد بهبود سیما و منظر آن خواهند بود.

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از توان فکری و عملی مشاوران ملی و بین‌المللی در ابعاد مختلف خصوصا حوزه‌ منظر شهری اظهار کرد: با توجه به وسعت محور امیرکبیر و کاربری های تجاری متنوع موجود در آن همانند سنگ فروشی ها، تعمیرگاه ها و …، ساماندهی این محور کاری زمان بر و نیازمند استفاده از مشاورین خبره بود؛ در این راستا از ظرفیت مشاورین دانشگاهی که سابقه مشاوره در زمینه طراحی شهری در کشور آلمان را داشت استفاده و از نظرات وی بهره گرفته ایم.

مهرجانیان عنوان کرد: تلاش مجموعه شهرداری منطقه چهار بر این است که عملیات ساماندهی محور امیرکبیر تا پایان امسال تکمیل شود که تحقق این امر مستلزم همراهی شهروندان و مغازه داران ساکن در این محدوده است.

شهردار منطقه چهار با بیان اینکه پارک هفت هکتاری شهرک گلشن واقع در ضلع جنوب شرقی تقاطع امام حسن مجتبی (ع) نیز در حال تکمیل است، افزود: با تکمیل این پارک که شامل فضای سبز قابل توجهی است، بستری مناسب برای تفریح شهروندان ساکن در محدوده شهرک گلشن و شهرک های اطراف کمربندی ایجاد می شود. همچنین پیش از شروع عملیات تکمیل این پارک با دانشگاهیان صاحب نظر در خصوص سیما و منظر آن تعامل کردیم چون معتقدیم که با استفاده از نظرات مشاورین می ‌توان خدماتی با کیفیت بالا را ارائه داد.

وی همچنین این نوید را به شهروندان داد که بوستان جنت با استفاده از نظرات متخصصین جهت استفاده بهینه و مطلوب از فضاهای موجود در آن و با توجه به طرح های مشاورین دانشگاهی ساماندهی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار