تجمع کامیونداران در پایانه بار شیراز در حالی رقم خورد که بیشتر آن ها مدعی اعتراض به توزیع نا مناسب بار در این شهر، حضور دلالان در توزیع بار و مهم تر از همه، پایین بودن نرخ کرایه های حمل و نقل بودند.
کد خبر: ۶۰۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶ 23 May 2018

امیر حسین برومند، رییس اتحادیه کامیونداران فارس نیز ماجرای کمبود گازوییل، گرانی بیمه، نرخ پایین کرایه، افزایش قیمت لوازم ماشین های سنگین و البته میزان کم سهمیه سوخت را دلیل اصلی اعتراضات جامعه کامیونداران عنوان و تاکید می کند که هزینه های حمل کالا به هیچ وجه جوابگوی خرج رانندگان نیست.

برومند از افزایش 15 درصدی کرایه های بار در پی این تجمع اعتراض آمیز در شیراز خبر می دهد و می گوید: «طی مذاکرات فوری که با کانون کامیونداران کشور داشتیم، قرار شد رانندگانی که باید دو برابر بیمه پرداخت کنند برای این که این ماه جریمه شامل حالشان نشود، حق بیمه را پرداخت نمایند اما ماه بعد بستانکار تلقی گردند».

حل مشکلات ورودی پایانه ها آن هم برای رانندگانی که پس از ورود به پایانه به دلایلی مثل عدم ساماندهی بار موفق به بارگیری نمی شوند نیز موضوعی بود که به دنبال اعتراض کامیونداران، این مسئول قول داد ساماندهی شود.

البته علیرضا سياهپور، مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس معتقد است این موضوعات با تجمع و اعتصاب حل نمی شود. او در حالی که به طور قطع، قول پیگیری مشکلات جامعه کامیونداران فارس را می دهد در عین حال اعتراض دیروزِ کامیوندارانِ شیراز را یک تجمع صنفی تلقی می کند که انباشت مشکلات گذشته علت اصلی آن بوده است.

این مسئول با اعتقاد به این که کامیونداران باید در مجامع رسمی و کارشناسی، مسایل و مشکلات خود را منطقی، مطرح کنند در عین حال تاکید می کند: «همان گونه که کنترل و نظارت بر عملکرد کامیونداران به عهده ماست و در برابر تخلفات با آن ها برخورد قانونی می شود همان طور هم موظف به دفاع از حقوق آن ها هستیم».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار