مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه تملکات طرح توسعه امامزاده علی موسی‌الرضا(ع) را با مشکل روبه‌رو کرده است، گفت: با خریداری تنها ملک موجود در وسط طرح مراحل اجرایی توسعه این امامزاده آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۶۰۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۳ 21 May 2018

به گزارش تابناک قم،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیداسماعیل حسینی‌مقدم با اشاره به آخرین وضعیت طرح توسعه امامزاده علی موسی‌الرضا(ع) اظهار داشت: در سال 96 اداره کل اوقاف قم تصمیم با بازسازی و توسعه 5 امامزاده واجب‌التعظیم در سطح استان گرفت که طرح توسعه امامزاده علی موسی‌الرضا(ع) که در مساحتی به متراژ 100 مترمربع قرار داشت در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ساختمان قبلی این امامزاده درشان خاندان اهل‌بیت(ع) و مراجعه‌کنندگان ایشان نبود، افزود: بعد از شروع بازسازی، مردم هم‌جوار امامزاده با همکاری‌هایی که داشتند توانستیم دو منزل هم‌جوار بقعه را خریداری کنیم ولی منزلی در وسط طرح توسعه قرار داشت که بعد از برگزاری جلساتی مالک این ملک نیز رضایت به تخریب برای بازسازی امامزاده داد که به علت مشکلاتی در سندهای ملکی با ادعای مالکیت از جانب فردی دیگر روبرو شدیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: متأسفانه عرصه املاک منطقه دارای سند مالکیت نبوده و فقط اعیان آنجا توسط افراد قولنامه و منتقل می‌شد که همین ورود فرد سومی و بالا گرفتن اختلافات روند توسعه امامزاده را با مشکل روبرو کرده است.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی با افراد دارای اختلاف در ملک مذکور تصریح کرد: تاکنون چند جلسه در این رابطه برگزارشده و طرفین هم مشتاق به فروش هستند ولی تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است و ما حتی با آموزش‌وپرورش استان نیز رایزنی‌هایی برای واگذاری مدرسه اوقافی اطراف امامزاده انجام داده‌ایم و مقدمات این کار نیز انجام‌شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با تشکر از ساکنین و مجاوران اطراف امامزاده علی موسی‌الرضا(ع) عنوان کرد: کارهای عمرانی مزاحمت‌های فراوانی برای اطرافیان طرح‌ها داشته ولی مردم منطقه به علت علاقه به امامزاده تاکنون همکاری‌های لازم را داشته که انشالله بعد از توسعه امامزاده به بیش از 600 مترمربع مکانی درخورشان این امامزاده واجب‌التعظیم و مردم منطقه ایجاد خواهد شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار