امام‌جمعه اقلید با بیان اینکه دولت و تیم مذاکره‌کننده باید دقت و تأمل داشته باشند و ضرب‌الاجل تعیین‌شده را جدی بگیرند، گفت: باید حواسمان جمع باشد که با امروز و فردا کردن، فرصت را از ما نگرفته و دستمان را خالی نکنند.
کد خبر: ۶۰۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 19 May 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به کشتار مسلمانان فلسطین توسط صهیونیسم خبیث که خوی آدمکشی و جنایت دارند، در چند روز گذشته اظهار داشت: درد آنجاست که در مقابل 70 سال جنایت، نابودی سرزمین فلسطین، آوارگی مردم، ناامنی، خانه‌به‌دوشی و غربت از زادگاه، کودک کشی و... دنیای اسلام به‌جز جمهوری اسلامی ایران مشاهده کرد و نه‌تنها عکس‌العملی از خود نشان ندادند بلکه امروز آشکار بر این ستم‌ها، صحه می‌گذارند و ولیعهد آل سعود خطاب به فلسطینیان می‌گوید «یا بمیرید و یا تسلیم جانیان صهیونیسم شوید».

وی در ادامه از پسابرجام سخن گفت و عنوان کرد: نتیجه 12 سال مذاکره به‌ویژه پنج سال گذشته با 5+1 پیرامون حق مسلم ما، پوزخند مسخره‌آمیز آمریکا و پشت کردن به تمام امضاهای خودشان و زیر پا گذاشتن این معاهده بین‌المللی (برجام) بود.

طالبی به خسارت‌های ناشی از برجام که نصیب ما شد و با بیان اینکه آیا اروپا نیز همان کاری را می‌کند که آمریکا کرد یا اینکه تضمینی برای اجرایی شدن برجام نمی‌دهد، گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری، به این‌ها نیز اعتمادی نیست و نمی‌شود اعتماد کرد مگر اینکه تضمینی بدهند، این هم که مسؤول اتحادیه اروپا گفته بود، ما تضمینی نمی‌دهیم.

امام‌جمعه اقلید با اشاره به سخن صدر اعظم آلمان مبنی بر اینکه «ما در مقابل آمریکا قرار نمی‌گیریم» و با بیان اینکه فرانسه و انگلیس نیز در سایه آمریکا حرکت می‌کنند، تصریح کرد: در تاریخ سابقه ندارد که اروپاییان در برابر آمریکا عرض‌اندام کنند.

خطیب جمعه اقلید به پرسش برخی افراد به‌ویژه نسل جوان در مورد اینکه چرا مقام معظم رهبری همان روز نخست جلو مذاکره را نگرفتند که کار به اینجا کشیده شد، اشاره و بیان کرد: حضرت آقا کارشان راهبردی (هدایت و ارائه طریق) است و در سیستم اجرایی دخالت نمی‌کنند و درزمینهٔ مذاکره فرمودند که «من به این مذاکره خوش‌بین نیستم، شما می‌خواهید گفت‌وگو کنید، اما من نتیجه‌ای در این گفت‌وگو نمی‌بینم».

طالبی خاطرنشان کرد: بدانید اگر مقام معظم رهبری مخالفت کرده و از مذاکره جلوگیری می‌کردند، عده‌ای سروصدا می‌کردند که چرا نمی‌گذارید از این بند فلاکت نجات پیدا کنیم و امروز تمام مشکلات را به گردن معظم له می‌گذاشتند اما ایشان سخن خود را برای ثبت در تاریخ زدند تا آیندگان نیز بدانند.

خطیب جمعه اقلید افزود: اگر مقام معظم رهبری با مذاکره موافقت می‌کردند، امروز که ترامپ از آن خارج شد، عده‌ای می‌گفتند که چرا مذاکره را پذیرفتید ازاین‌رو جواب اصلی به این پرسش را باید افرادی دهند که خوش‌بینانه مذاکره را پذیرفتند و امروز نیز دربه‌در به دنبال اروپاییان، روس و چین هستند که بالاخره برجام چه می‌شود.

وی اظهار کرد: دولت و تیم مذاکره‌کننده باید دقت و تأمل داشته باشند و ضرب‌الاجل تعیین‌شده را جدی بگیرند و حواسشان جمع باشد که سرگرمشان نکنند و با امروز و فردا کردن، فرصت را از ما گرفته و دستمان را خالی کنند.

طالبی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «تضمین بگیرید، اگر تن ندادند بروید روی تصمیماتی که مدنظرتان است، انجام‌وظیفه کنید»، تأکید کرد: باید به درون برگشته و به دنبال حمایت از کار، کالا و کارگر خودمان بوده و فرمایش رهبر دلسوزمان را عملی کنیم.

امام‌جمعه در بخش دیگر سخنان خود به حماسه آزادی خرمشهر در سوم خردادماه 61 اشاره و بیان کرد: 44 کشور به‌صورت رسمی و مستقیم به کمک صدام آمده بودند تا انقلاب اسلامی را از ریشه بخشکانند، اما نه‌تنها به این آرزو نرسیدند بلکه صدامشان نیز پس از 10 سال از اتمام جنگ، پای دار کشیده شد.

وی با بیان اینکه قدرت خداوند، پشتوانه بسیج، سپاه، ارتش و نیروهای مردمی طومار بعث عراق را درهم پیچید، به بسیجیانی که در نقاط مختلف دنیا بانام‌های حزب‌الله، حیدریون، زینبیون، فاطمیون، انصار الله و...، لرزه بر قدرت‌های استکباری انداختند، اشاره کرد و عنوان داشت: امروز محور مقاومت یک اصل جهانی و بین‌المللی شد و همان‌گونه که امام (ره) فرمودند، بسیجیان جهان اسلام باید در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار