مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: 23 هزار و 277 ازدواج و هشت هزار و 222 طلاق در سال 96 در مازندران به ثبت رسید که این آمار نشان دهنده رشد سه درصدی طلاق و کاهش 7.5 درصدی ازدواج در سال گذشته بوده است.
کد خبر: ۶۰۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 17 May 2018

به گزارش تابناک : محمد حسن بهادر در نشست خبری با خبرنگاران نوشهر که در اداره ثبت اسناد و املاک این شهر برگزار شد با بیان این که استان مازندران در سال 96 در موضوع  رسیدگی در تعداد پرونده هایی که در راستای تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی فاقد اسناد تشکیل شد رتبه نخست کشور را دارد اظهار کرد: ثبت اسناد مازندران در پاسخ به استعلامات دفاتر اسناد و مراجع قضائی در سال 96 رتبه نخست را کسب کرد که 98.5  درصد آن کمتر از دو روز انجام شد.

وی با بیان این که 23 هزار و 277 ازدواج و هشت هزار و 222 طلاق در سال 96 در مازندران به ثبت رسید افزود: این آمار نشان دهنده رشد سه درصدی طلاق و کاهش 7.5 درصدی ازدواج در سال گذشته بوده و روزانه 22.5 طلاق و 72 ازدواج به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران تصریح کرد: سال گذشته درخصوص مطالبات بانک ها 391 میلیارد تومان وصول شد که رشد 55 درصدی را نشان می دهد و  مازندران بعد از استان تهران و خراسان شمالی سومین استان کشور در این خصوص بوده است.

 بهادر با بیان این که در صدور سند روستاها  در سال 95 و 96 این استان رتبه نخست کشور را کسب کرد گفت: سال گذشته 14 هزار و 14 مورد سند مالکیت مرتبط با روستاهای زیر 25 هزار نفر و بالای 20 خانوار صادر شد که کارشناسی این اسناد ارتباطی با کارشناسان اداره ثبت نداشته است و شوراها و دهیاری ها و بنیاد مسکن دخیل بوده اند.

وی اضافه کرد: این اسناد با نام قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن صادر شد و اعتقاد ما بر این است مستند سازی املاک روستایی ها موجب رونق کسب و کار می شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران با بیان اینذکه وظیفه این اداره تنها صدور سند نیست تاکید کرد: این دستگاه به نوعی دومین دستگاه درآمدزای استان بوده که سال گذشته 14.5 میلیارد تومان درآمد دفاتر اسناد رسمی استان بوده است که 6 میلیارد آن یعنی 42 درصد آن به حساب هلال احمر واریز و یک میلیارد و 100 میلیون تومان برابر هشت درصد آن به حساب شهرداری ها واریز شد.

بهادر یادآور شد: ضرر بی توجهی به طرح کاداستر کمتر از ضرر قاچاق نیست و این موضوع به خصوص دربحث منابع طبیعی مغفول مانده است.

وی با ابراز رضایت از همکاری غرب مازندران در طرح کاداستر اظهار کرد: نخستین سند حریم دریا در رستم‌ رود نور صادر و در دو شهرستان تنکابن و کلاردشت جشن انفال برگزار شد و در آینده نزدیک در نوشهر و رامسر نیز برگزار می شود.

وی با اشاره به این که طرح کاداستر مرز الکترونیکی بین اراضی اشخاص و انفال است یادآورشد: اداره کل منابع طبیعی مازندران نوشهر در مستند سازی تثبیت سند رتبه نخست را در استان دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران خاطرنشان کرد: در صدور اسناد موقوفات،  مازندران در سه سال متوالی رتبه نخست را کسب کرد و سندهایی که این سه سال صادر شد با نصف آن چه طی 80 سال صادر گردید برابری می کند.

وی افزود: 35 درصد املاکی که در اختیار دستگاه های دولتی در استان قرار دارد بدون سند است و 65 درصد مستندسازی شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران با بیان این که سال گذشته به 66 هزار و 100 شبه قضایی رسیدگی شد گفت: در سال 96 تعداد  192 هزار و 400 سند صادر شد.

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار