مدیرکل امور روستایی استان فارس با اشاره به خشکسالی و بحران آب در استان گفت:به دلیل عدم همکاری بنیاد در روستاهای استان فارس نه تنها مشکلات روستائیان حل نمی‌شود بلکه مشکلاتی اضافه می‌شود از جمله میزان اعتبار هر یک از روستاهای استان فارس 30 میلیون تومان استکه با توجه به پهناوری و حجم بالای روستاهای بسیار کم است.
کد خبر: ۶۰۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸ 16 May 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دفتر روستایی استانداری فارس، کمال پاک‌فطرت در دیدار با معاون مدیرکل امور روستایی استانداری تهران اظهار داشت: با توجه به پهناوری و حجم روستایی، استان فارس در رده دوم و سوم از لحاظ تعداد روستا قرار گرفته است.

وی گفت: دیده نشدن ظرفیت‌های موجود در استان فارس و هم چنین مشکلات بحران آب، اشتغال و منابع اقتصادی سبب شده برخی روستاها از سکنه خارج شده و به بخش مهاجرت‌پذیری اضافه شده است.

مدیرکل امور روستایی استان فارس تصریح کرد: در نظر داریم با جایگزین کردن صنعت گردشگری و صنایع دستی به جای کشاورزی بتوانیم به حل بحران آب کمک کنیم اما بحث بحران آب در چند شهرستان بسیار جدی است و تاثیرات محسوسی بر روی شهرستان‌های چون خرامه و ارسنجان گذاشته است.

وی افزود: در سال‌های گذشته در بخش کشاورزی و برنج‌کاری رونق فراوانی داشته‌اند اما امروز لم‌یزرع شده و از تعداد 8 هزار روستای استان 4 هزار روستا خالی از سکنه شده است و اشتراک چند روستا هم امکان‌پذیر نیست.

پاک‌فطرت گفت: به دلیل عدم همکاری بنیاد در روستاهای استان فارس نه تنها مشکلات روستائیان حل نمی‌شود بلکه مشکلاتی اضافه می‌شود از جمله میزان اعتبار هر یک از روستاهای استان فارس 30 میلیون تومان استکه با توجه به پهناوری و حجم بالای روستاهای بسیار کم است.

مدیرکل امور روستایی استان فارس با توجه به اهمیت موضوع حاشیه‌نشینی روستاهای اطراف شیراز اظهار داشت: وضعیت به گونه‌ای است که طرح هادی منتفی شده است و در اکثر روستاهای حاشیه شهرستان شیراز شاهد چندین برابر جمعیت طرح هادی هستیم.

پاک فطرت گفت: از آنجایی که دهیاران استان تهران یک پنجم دهیاران استان فارس هستند در مسئله آموزش دهیاران به دلیل پهناوری و حائز اهمیت بودن آن دچار مشکل هستیم.

وی با اشاره به اینکه 84 بخش در استان فارس وجود دارد، افزود: این حجم سبب اختلالاتی می‌شود که در اکثر مواقع عدم آموزش دهیاران زیر سوال می‌رود و به دلیل عدم اطلاعات کافی دهیاران و بخشداران از وزارت کشور سوء استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار