موقعیت مناسب لارستان به لحاظ جغرافیایی می تواند این منطقه را به محلی مناسب برای توسعه گسترده در پرورش و کاشت درخت «توت» تبدیل کند.
کد خبر: ۶۰۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 15 May 2018


تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان:درخت «توت» از جمله درختانی است که می توان از اجرای مختلف آن بهره گرفت. این درخت به لحاظ شکل ظاهری بگونه ای است که دارای سایه زیاد، زیبا و سرسبز به ویژه در فصول تابستان و بهار، دارای میوه ای خوشمزه و خوش رنگ، مقاوم در برابر تغییرات محیطی و جغرافیایی و غیره است.

درخت «توت» یکی از گونه هایی است که به جهت سازگاری با آب و هوای منطقه لارستان، می توان به شکل کم و بیش در نقاط مختلف شهری یا باغ های این شهرستان مشاهده کرد. اما با توجه به خواص فیزیکی و زیستی این درخت، هنوز آنچان که باید و شاید به شکل وسیع برای کاشت و بهره گیری از آن در لارستان اقدام در خور توجهی انجام نشده است که شاید یکی از دلائل آن عدم آگاهی عموم مردم درخصوص این درخت است.

 

 

در این زمینه، مسئول باغبانی اداره جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به مزایای درخت توت، اظهار داشت: این درخت نیاز به مصرف آب کمی دارد، در برای شوری آب و خاک نیمه مقاوم است و امکان پرورش کرم ابریشم در آن وجود دارد.

مجتبی ضیافت با بیان اینکه درخت توت با شرایط آب و هوایی لارستان کاملا سازگار است، افزود: میزان مصرف آب درخت توت بین ۴ تا ۸ هزار مترمکعب در هر هکتار در سال است.

وی با اشاره به اینکه درخت توت در سه نوع سفید، سیاه و نوغان است، تصریح کرد: به طور میانگین سالیانه حدود ۱۵ تن انواع توت در لارستان تولید می شود.

مسئول باغبانی اداره جهاد کشاورزی لارستان با بیان اینکه بصورت پراکنده ۵ هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت درخت توت قرار دارد، عنوان کرد: اغلب توت های تولیدشده در لارستان به شکل تازه خوری مصرف می شود

 

میوه توت، دارای فوائد زیادی است که می توان برخی از مهمترین آن را ویتامین «آ» موجود در توت به رشد ناخن‌ها و تقویت چشم کمک می‌کند و به دلیل داشتن انواع ویتامین‌های گروه «ب» این محصول در کاهش و رفع ترس، عصبانیت، خمودی، اضطراب و هیجان مؤثر است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار