رئیس اداره زکات استان فارس گفت:: پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز جمع‌آوری زکات در استان فارس رشد خوبی داشته باشد و استان فارس با دیگر مقام نخست در این زمینه را کسب کند.
کد خبر: ۶۰۵۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 15 May 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر جعفری با بیان اینکه امسال فصل برداشت گندم توام با ماه مبارک رمضان شده است که باید از این فرصت برای ترویج امر زکات بهره گرفت، اظهار داشت: در ایام ماه مبارک رمضان 500 مبلغ برای ترویج امر زکات به نقاط مختلف استان فارس اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: به همه ادارات شهرستان ابلاغ شده که با بهر‌ه‌گیری از روحانیون مستقر و روحانیونی که به صورت مقطعی در ایام خاص به نقاط مختلف اعزام می‌شود در ترویج امر زکات فعالیت کنند.

رشد 80 درصدی جمع‌آوری زکات در استان فارس

رئیس اداره زکات استان فارس با بیان اینکه سال گذشته 41 میلیارد تومان زکات مستحب، واجب و فطره در استان فارس جمع‌آوری شد که نسبت به سال 95 که 23 میلیارد و 600 میلیون تومان بود 80 درصد رشد داشته است، افزود: پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز جمع‌آوری زکات در استان فارس رشد خوبی داشته باشد و استان فارس با دیگر مقام نخست در این زمینه را کسب کند.

وی با اشاره به اینکه هر سال علاوه بر کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، موسسات خیریه و غیره نیز اقدام به جمع‌آوری زکات فطره می‌کنند و یا خود مردم زکات فطره را به فقرایی که می‌شناسند پرداخت می‌کنند، افزود: برای برقراری عدالت اجتماعی در هزینه‌کرد زکات در تلاش هستیم که با اتخاذ راهکارهایی اداره زکات کمیته امداد را به عنوان متولی جمع‌آوری زکات فطره معرفی کنیم تا همه مردم زکات فطره خود را به این نهاد تحویل دهند.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه سال گذشته از محل جمع‌آوری زکات فطره حدود 200 فقره جهیزیه خریداری و خانه چندین نیازمند نیز تعمیر شد، افزود: مبالغ جمع‌آوری شده زکات فطره از هیچ نقطه‌ای به نقطه‌ دیگر انتقال داده نمی‌شود و در هر شهری که دریافت شود در همان شهر مصرف می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار