طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان به زودی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۰۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 14 May 2018

 مدیر کل تامین اجتماعی فارس گفت: قانون بخشودگی جرایم در مورد کارفرمایانی اجرا می‌شود که حق بیمه کارگران تحت پوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون پرداخت کرده باشند، اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته نظیر حوادث و بلایای طبیعی، تحریم‌های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار، بازمانده‌اند.

عبدالکریم نباتی افزود: نباتی بیان کرد: کارفرمایان کارگاه‌های معدنی، تولیدی، خدماتی، صنعتی، ییمانکاری و اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی یا غیر دولتی که جرایم متعلقه آن‌ها مربوط به قبل از تاریخ ۲۹ اسفند ۹۵ باشد، اگر تا دهم تیر امسال در مورد پرداخت یا قسط بندی اصل بدهی قطعی شده، با تامین اجتماعی توافق کنند، از بخشودگی برخوردار می‌شوند.

او اضافه کرد: کارفرمایان بدهکاری که در دوره اجرای بخشنامه‌های قبلی با وجود ارائه درخواست از پرداخت همه یا بخشی از بدهی خود خودداری کرده‌اند در صورت ارائه درخواست مجدد می‌توانند با رعایت ضوابط مربوط مشمول استفاده از تسهیلات این بخشودگی شوند.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس گفت: بدهی‌های تا ٥ میلیارد ریال توسط شعب تامین اجتماعی، بدهی‌های تا ٢٠ میلیارد ریال به وسیله اداره کل تامین اجتماعی و بدهی بیش از ٢٠ میلیارد ریال توسط ستاد مرکزی سازمان بررسی می‌شود.

وی در خصوص شرایط پرداخت اقساط بدهی کارفرمایان هم گفت: چنانچه کارفرمایان بتوانند بدهی خود را یکجا پرداخت کنند، با تقسیط ١٢ ماهه ١٠٠ درصد جرایم، با تقسط ١٨ ماهه ٨٥ درصد جرایم، با قسط بندی ٢٤ ماهه ٧٥ درصد جرایم و ٣٠ و یا ٣٦ ماه به ترتیب ٦٠ و ٥٠ درصد جرایم بخشیده خواهد شد.

عبدالکریم نباتی هد از اجرای این طرح را حمایت از نیروی مولد و کالای داخلی اعلام کرد و افزود: خوش حسابی کارفرمایان و فعال بودن کارگاه از مهمترین شروط استفاده از مزایای این طرح است.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های تعطیل، ورشکسته و راکد مشمول این قانون نیستند، افزود: از همه کارفرمایان محترم واجد شرایط دعوت می‌شود تا دهم تیر امسال با مراجعه به شعب تامین اجتماعی از این طرح ملی استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار