مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای توسعه گیاهان دارویی در این استان گفت: ۵۲۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در استان فارس به کاشت گیاهان دارویی اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۶۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 12 July 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم: مهرزاد بوستانی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای توسعه گیاهان دارویی در استان فارس اظهار داشت: با توجه به کمبود آب و خشکسالی در استان فارس و برای جلوگیری از فرسایش خاک 520 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در استان فارس به کاشت گیاهان دارویی اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 600 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان فارس به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است، بیان کرد: این میزان غیر از عرصه‌های گیاهان خودرو است.

بوستانی گفت: افزایش پوشش گیاهان دارویی در عرصه‌های منابع طبیعی علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک سبب می‌شود که بهره‌برداران نیز محل معیشت جدید پیدا کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس افزود: در طرح‌های مرتع‌داری نیز به متقاضیان برای کاشت گیاهان دارویی مجوز داده شده ‌است چراکه مانع ورود دام به مراتع و تخریب مراتع می‌شود.

بوستانی خاطرنشان کرد: کاشت گیاهان دارویی یکی از راه‌های ایجاد درآمد ثابت در استان فارس است به گونه‌ای که در سال گذشته درآمدی بالغ بر 30 میلیون دلار از محل صادرات این گیاهان به استان وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی بیشترین متقاضیان برای گیاهان دارویی استان فارس هستند، تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل در زمینه صادرات گیاهان دارویی در استان فارس نبود مراکز خرید و صنایع تبدیلی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار