معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بیان کرد: شهروندان با استفاده از بام منازل خود، امکان تولید و فروش انرژی سبز و پاک خورشیدی را دارند.
کد خبر: ۶۰۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 07 May 2018

 

حمیدرضا جلایر اظهار کرد: انرژی پاک و تجدیدپذیر خورشید به عنوان یک منبع بی‌پایان انرژی می‌تواند حل‌کننده مشکلات موجود در زمینه انرژی و محیط زیست بوده و برای استان پر آفتاب فارس بسیار به‌صرفه است.

وی عدم نیاز به سرمایه‌گذاری توسط دولت در امر تولید انرژی، کاهش تلفات انرژی و در نتیجه کاهش آلاینده‌های محیط‌زیستی را از نتایج تولید پراکنده و پاک انرژی از طریق نصب پنل‌های خورشیدی عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، فارس را استانی مناسب جهت سرمایه‌گذاری در تولید انرژی سبز عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر 99 نیروگاه تولید برق پاک و سبز خورشیدی در استان فارس در حال فعالیت هستند که این تعداد نیروگاه توانسته‌اند به میزان 365هزار کیلووات ساعت انرژی تولید کنند.

جلایر در خاتمه یادآور شد: ساختگاه‌های مناسب نیروگاه خورشیدی در سطح استان به صورت بسته‌های سرمایه‌گذاری آماده ارائه به متقاضیان است.

رئیس سازمان آب و فاضلاب کشور گفت: با توجه به شرایط کم‌آبی توصیه می‌شود که مشترکان مدیریت مصرف را سرلوحه کار خود قرار دهند، چراکه به راحتی می‌توان با کاهش ۲۰درصدی مصرف شرایط پیک را مدیریت کرد.

وی افزود: عمدتا ۷۵درصد مشترکان آب، الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و درصد کمی از مشترکان هستند که می‌توان آنها را پرمصرف خطاب کرد. البته در شهرهایی که تنش آبی وجود دارد، سعی کرده‌ایم با انجام اقداماتی همچون مدیریت فشار آب و مدیریت مصرف، شرایط را متعادل‌تر کنیم!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار