استاندار فارس گفت: طرح تفکیک کازرون برای اصلاح، از دولت بازگشت داده شد.
کد خبر: ۶۰۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 03 May 2018

اسماعیل تبادار استاندار فارس امروز پنج شنبه در جمع مردم کازرون در مصلی نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته، همه مطالبات مردم کازرون را شنیدیم و پیگیر آن‌ها بودیم، اظهار کرد: برخلاف برخی تصورات، مناطقی همچون امامزاده سید حسین (ع) و آثار تاریخی بیشابور از ابتدا در طرح تقسیمات کشوری جدید در محدوده شهرستان کازرون بود و برنامه‌ای برای تفکیک این مناطق از این شهرستان نبوده است.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست مردم کازرون در زمینه جدا نشدن دشت برم و انارستان از این شهرستان، طرح تفکیک شهرستان برای انجام اصلاحات مورد نظر مردم بازگشت داده شد.

وی به طرح درخواست مردم کازرون برای ارتقای فرمانداری این شهرستان به فرمانداری ویژه اشاره و تصریح کرد: این موضوع در وزارت کشور مطرح شده و در دست بررسی کارشناسی است.

از آبان ماه پارسال شایع شد که طرحی در وزارت کشور در دست بررسی است که بر مبنای آن، بخش‌های کوهمره نودان و چنارشاهیجان از کازرون جدا شوند و شهرستان جدیدی به نام «کوه چنار» (ترکیبی از نام دو بخش شکل دهنده آن) ایجاد شود.

مردم کازرون در این خصوص خواهان جدا نشدن مناطقی از جمله امامزاده حسین (ع)، بیشابور و دشت برم در فرایند تشکیل شهرستان جدید هستند.

تبادار به پیشینه مردم کازرون در مقابله با استعمارگران انگلیس اضافه کرد: مردم این شهرستان با در دست گرفتن پرچم مبارزه با رژیم طاغوت، در سر دادن ندای عدالتخواهی و مقابله با ظلم در زمره مناطق سرآمد بوده اند.

استاندار فارس به موقعیت جغرافیایی کازرون و نزدیکی این شهرستان به استان های ساحلی جنوب کشور اشاره کرد و اضافه کرد: تقویت زیرساخت های اقتصادی در این منطقه می تواند زمینه ساز توسعه در سطح استان نیز باشد.

تبادار بر تامین اعتبار مورد نیاز برای سرعت بخشیدن به طرح های نیمه تمام تاکید کرد.

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون نیز در این آئین از مردم این شهرستان در استقبال از استاندار فارس قدردانی و تشکر کرد و ادامه داد: افتخار می‌کنم که همشهری چنین مردمان غیرتمندی هستم.

وی خطاب به مردم کازرون تصریح کرد: یکی از مطالبات شما این بود که نماینده عالی دولت در جمع شما حضور پیدا کند که با حضور استاندار در شهرستان، این درخواست محقق شد.

ابراهیم استوار میمندی فرماندار کازرون نیز در این مراسم با قدردانی از استقبال گرم مردم کازرون از استاندار فارس بیان کرد: شما مردمانی از دیار سلمان فارسی هستید و یک هزار و ۳۰۰ شهید را تقدیم راه دفاع از ارزش‌های اسلامی کرده اید.

وی با بیان اینکه در تجمعات چند هفته قبل کازرون، حتی یک شاخه گل هم از خیابان‌ها جدا نشد، ادامه داد: این موضوع نشان از فرهنگ غنی مردم منطقه دارد.

فرماندار شهرستان کازرون با اشاره به اینکه شتاب بخشیدن به تکمیل طرح‌های نیمه تمام در این شهرستان از خواسته‌های مردم منطقه است، توجه بیشتر به این طرح‌ها را درخواست کرد.

استاندار فارس امروز پنج شنبه به منظور دیدار با مردم کازرون و بررسی مشکلات منطقه به این شهرستان سفر کرد.

وی همچنین در این سفر از چند طرح مهم نیمه تمام از جمله بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی پردیس، مجموعه بزرگ ورزشی دانش آموزی، کتابخانه مرکزی، تصفیه خانه و بیمارستان امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی کازرون بازدید و روند پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها که همگی متوقف شده است را بررسی کرد.

استاندار فارس همچنین در این سفر یک روزه نخستین اقامتگاه گردشگری در مجاورت مجموعه تاریخی بیشاپور را افتتاح کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
الهه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
امیدوارم طرح تفکیک کازرون هیچگاه اجرایی نشود چرا که دوباره اعتراضها و در گیری های مردم و دولت اغاز میشود مردم کازرون دلشان نمیخاهد که نودان و قاعمیه را جدا کنند...و راه عبور را بر کازرون ببندند.....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار