توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم
جمعی از جوانان نمونه و نخبه استان قم به مناسبت میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) در نشست کتاب‌خوان بزرگداشت روز جوان توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی این استان مورد تقدیر قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۹۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۶ 30 April 2018

به گزارش تابناک قم، نشست کتاب‌خوان ویژه جوانان نمونه و نخبه استان قم یکشنبه شب با حضور جمعی از اهالی هنر و قلم استان در سالن همایش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم واقع در خیابان ساحلی برگزار شد.

در ابتدای این نشست فاطمه نفری نویسنده کتاب «زمستان بی‌شازده» به معرفی این کتاب پرداخت و اظهار کرد: در این کتاب تلاش کرده‌ام تا برداشت جامع و مختصری از انقلاب اسلامی را به مخاطب جوانان و نوجوانان ارائه داده و آموزه‌ها و آرمان‌های اصیل این انقلاب را برای آن‌ها یادآور شوم.

محمدمعین فاضلی از دانشجویان برتر قمی نیز طی سخنانی کتاب چکیده‌ای از اندیشه‌های بنیادین انقلاب اسلامی به قلم آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی را معرفی و تصریح کرد: مطالعه این کتاب و بررسی اندیشه‌های بنیادین انقلاب اسلامی تذکری برای مسؤولان است چراکه رسالت‌های کلی آن‌ها در این کتاب بازگو می‌شود.

در ادامه این نشست، زهرا عبدلی روانشناس و مشاور روشن‌دل در مورد کتاب دالان بهشت نوشته نازی سفری گفت: این کتاب یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های کشور است که 46 بار و هر بار پنج هزار نسخه توسط انتشارات ققنوس در سال 78 چاپ داشته و سال 80 نیز برای نابینایان نسخه گویای آن تهیه شده است.

مژگان مهری دانشجوی دانشگاه فرهنگیان قم و از جوانان نخبه استان نیز در این نشست به معرفی کتاب «60 پرسش اعتقادی» نوشته سید رضا طباطبایی پرداخت و جوانان و نوجوانان را به مطالعه این کتاب دینی دعوت کرد.

ایمان نریمانی کتابدار کتابخانه تخصصی تبلیغ نیز در ادامه این نشست کتاب «هنرمندانه بقاپید» نوشته آستین‌کلئون را معرفی کرد و افزود: این کتاب توسط سامان شاهین‌پور به زبان فارسی ترجمه شده و بیشتر به ارائه راهکارهای رسیدن به خلاقیت و نوآوری می‌پردازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عطاءالله جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم نیز طی سخنانی با تاکید بر اینکه برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان در مناسبت‌ها و ایام مختلف سال دنبال می‌شود، تصریح کرد: این نشست‌ها در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی تأثیر بسیاری دارد چراکه نشست کتاب‌خوان علاوه بر تشویق اقشار مختلف مردم به سمت کتاب‌خوانی، انگیزه مروجان فرهنگ کتاب‌خوانی را نیز افزایش می‌دهد.

تجلیل از جونان نخبه کتاب‌خوان که در این نشست به معرفی کتاب پرداختند، اجرای گروه سرود انصارالحجه و تقدیر از خانواده شهید مدافع حرم مصطفی کریمی از دیگر بخش‌های این نشست کتاب‌خوان بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار