بال‌های ورزش فارس شکسته، تیم فجرعملا از صعود به لیگ برترفوتبال باز ماند و سایر تیم ها نیز حال بهتری ندارند تا ثابت شود با حرف درمانی مسئولان نمی توان مشکل تیم های فارس را حل کرد.
کد خبر: ۵۹۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 25 April 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: جایگاه ورزش شهر شیراز و استان فارس باوجود برخورداری از مزیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف در مقایسه با دیگر استانهای کشور مطلوب نیست.

در حالی که همواره تیم‌های مختلف ورزشی استان فارس در سالهای گذشته دارای جایگاه خوبی بوده و از برخی تیمهای این استان از جمله تیم فوتبال فجر سپاسی و برق شیراز به عنوان قدیمی ترین تیمهای ورزشی یاد می شود اما وضعیت ورزش استان طی چند سال گذشته روند نگران کننده ای را طی کرده است.

در گذشته از تیمهای فجر سپاسی و برق شیراز به عنوان تیمهای بازیکن ساز یاد می شد اما در حال حاضر وضعیت این دو تیم قدیمی آنقدر نگران کننده است که حتی امکان حضور یکی از این دو تیم در لیگ برتر هم وجود ندارد.

البته این روند فقط مربوط به فوتبال نیست و استان فارس و شهر شیراز در ورزشهای گروهی جایگاهی در لیگ برتر ندارند و فقط دو تیم هندبال کازررون و تیم فوتسال ارژن از استان فارس در لیگ برتر حضور دارند.

هرچند که تیم فوتسال ارژن نیز اگر فقط سه امتیاز دیگر را از دست داده بود به لیگ دسته یک سقوط می کرد و این تیم نیز با سلام صلوات توانست در لیگ برتر باقی بماند.

ورزش فارس دلسوز ندارد

یک پیشکسوت بسکتبال در استان فارس پیرامون وضعیت نگران کننده جایگاه ورزش این استان به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه استان فارس دلسوزی ندارد که زیر بال و پر ورزش را گرفته و رشته های ورزشی و ورزشکاران این استان را از بحرانی که دارد رها کند.

مهدی دوانی زاده به گوشه ای از مشکلات تیم بسکتبال آ.اس به عنوان یک تیم قوی که ابتدا وارد میدان شد اشاره کرد و افزود: در سال ۹۵ این تیم به سوپر لیگ وارد شد و قرار بود که لوله آ. اس از این تیم حمایت کند از این رو با تعدادی بازیکن ایرانی قرارداد بسته و قرار شد تعدادی بازیکن خارجی نیز خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه اکثر بازکنان این تیم بومی استان فارس بودند، ادامه داد: اما در اواسط راه مسئولان لوله آ. اس به دلیل عدم حمایت مسئولان که قرار بود به این شرکت وام بدهند اما به تعهدات خود عمل نکردند دست از حمایت از تیم بسکتبال کشیده و آن را رها کردند.

این مربی تیم بسکتبال افزود: در حال حاضر نزدیک به یک سال و نیم از این ماجرا می گذرد اما هنوز قرارداد بازیکنان پرداخت نشده و این جای سوال دارد که بازیکنان چگونه باید زندگی روزمره خود را سپری کنند.

دوانی زاده گفت: در تیم آ. اس بازکنان خوبی بودند که اغلب اهل استان فارس بودند اما بعد از این ماجرا تعدادی از بازیکنان از تیم جدا شده و برخی با قراردادهای خوب به تیم صنعت نفت آبادان و عده ای که نیز سرباز بودند به تیمهای تراکتورسازی و نیروی زمینی ملحق شدند.

وی تاکید کرد: چگونه است که این همه کارخانه سیمان، پتروشیمی و تعداد زیادی کارخانه دیگر در شهرک صنعتی شیراز و استان وجود دارد اما هیچ کس حاضر نیست اسپانسر تیمهای این استان شود و شرایط را برای حضور این تیمها در لیگ برتر به وجود آورد.

این بازیکن قدیمی تیم ملی بسکتبال ادامه داد: چگونه است که شهرداری اغلب شهرها در لیگ قهرمانی و برتر مانند تبریز و ... تیم دارد اما شهرداری شیراز که برای ساخت یک مجتمع مسکونی میلیون ها میلیون پول می گیرد یک تیم ندارد؟

وی با تاکید بر اینکه برای برون رفت وضعیت ورزش شیراز و استان از بحران باید تدابیر ویژه ای اتخاذ شود، بیان کرد: مردم استان و شهر شیراز به ورزش علاقه دارند چرا که زمان مسابقات تیم بسکتبال سالن ورزشگاه مملو از تماشاگر بود اما هم اکنون به دلیل وضعیت نگران کننده ای که در حوزه ورزش وجود دارد کسی پیگیر نیست.

 

دوانی زاده با تاکید بر اینکه باید شرایط مناسبی برای احیای ورزش این استان و شهر شیراز فراهم شود، گفت: هیچ کس برای ورزش استان کاری نمی کند همه دست روی دست گذاشته و منتظر هستیم که معجزه شود همین طور که گفته می شود از تو حرکت از خدا برکت.

وی افزود: خیلی از شهرها جمعیتی نصف استان فارس و شهر شیراز دارند اما بیش از دو تیم از این شهرها در لیگ برتر حضور دارد که به عنوان نمونه می توان به خوزستان اشاره کرد.

این بازیکن سابق تیم ملی با اشاره به اینکه کسی حاضر نیست حتی ۱۰۰ میلیون برای رفع برخی از مشکلات تیمها بدهد، افزود: به عنوان نمونه زمانی که تیم بسکتبال آ. اس بازی داشت چندین بار درخواست کردیم که در سالن فیبر نوری باشد تا مسابقات مستقیم پخش شود اما کسی این کار را نکرد در صورتیکه انجام این کار فقط به ۲۰ میلیون تومان هزینه نیاز داشت.

حاضر نیستند ۲۰ میلیون کمک کنند

وی ادامه داد: وقتی حاضر نیستند فقط ۲۰ میلیون تومان بدهند چگونه می توان انتظار داشت از تیمهای ورزشی این استان حمایت کنند.

دوانی زاده بیان کرد: برای رفع مشکلات تیم آ. اس چندین بار به استانداری،شورای شهر و... مراجعه کردیم اما هر بار فقط صحبت کردند و گفتند انشاالله درست می شود مگر با انشاالله انشاالله گفتن می توان تیم داری کرد و شرایط حضور تیمهای ورزشی را در لیگ برتر فراهم کرد.

یک پیشکسوت فوتبال در خصوص وضعیت نگران کننده تیمهای فوتبال این استان بیان کرد: متاسفانه وضعیت تیمهای فوتبال استان فارس و شهر شیراز خوب نیست و بخشی از آن به زمانی برمیگردد که تیمها بسته می شوند.

برای رفع مشکلات تیم آ. اس چندین بار به استانداری،شورای شهر و... مراجعه کردیم اما هر بار فقط صحبت کردند و گفتند انشاالله درست می شود

غلامحسین پیروانی افزود: زمانی که تیمهای فوتبال بسته می شود به دلیل وضعیت مالی بدی که این تیمها در شهر شیراز دارند امکان بستن قرارداد با بازیکنان خوب وجود ندارد به همین دلیل بازیکنان خوب که اغلب سرباز هستند با قراردادهای خوب جذب تیمهای خوب مانند تراکتورسازی و ملوان می شوند.

وی ادامه داد: نباید بیش از این انتظار داشت باید نگاه کنیم و ببنیم که چقدر بذر کاشته ایم و چقدر درو کرده ایم.

این پیشکسوت فوتبال بیان کرد: برای برون رفت ورزش فارس و شهر شیراز از این مشکلات نیازمند سرمایه گذاری خوب و اسپانسر و در نهایت حمایت مسئولان هستیم.

اما در این میان یک عضو شورای شهر شیراز بر این باور است که تمام مشکلات تیمهای ورزشی فارس به مسائل مالی مربوط می شود.

سیروس پاک فطرت در این رابطه گفت: اغلب تیمهای ورزشی که به شورا و شهرداری شیراز مراجعه می کنند دچار مشکلات مالی زیادی هستند و با توجه به این موضوع تیمی که برای اعزام و تمرین و هر فعالیت دیگری به پول نیاز دارد اما به دلیل مشکلات مالی امکان حمایت از بازیکنانش را ندارد شرایطی بهتر از این نخواهد داشت.

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات تیمهای ورزشی باید اسپانسر مالی برای آنها در نظر گرفت حالا این اسپانسرها می تواند دولتی، نیمه دولتی یا خصوصی باشد و تا زمانی که اینگونه نباشد نباید انتظار داشت تیمهای فارس در لیگ برتر باشند.

این عضو شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه وضعیت تیمهای ورزشی فارس جال تامل و تاسف دارد، گفت: در این راستا ضروری است کارگروه تخصصی با محوریت استانداری و با حضور دستگاه های ذی ربط از جمله شهرداری، فرمانداری، ورزش و جوانان و... برای عارضه یابی مشخص شود.

پاک فطرت افزود: در صورت فعال شدن این کارگروه می توان تیمها یا رشته های ورزشی را اولویت بندی کرد و ظرف یک سال آینده با برنامه ریزی دقیق ورزش استان را بهبود داد.

به هر حال این روزها ورزش فارس در جایگاهی که در شان مردم این استان باشد قرار ندارد. تیم فجر عملا از صعود به لیگ برتر باز مانده و آرزوی مردم استان برای داشتن تیم لیگ برتری در فوتبال محقق نشد.

حال ورزش استان فارس این روزها با حرف درمانی و برگزاری کارگروه و... خوب نمی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار