در کشور و به خصوص در استان فارس برخی نوجوانان به حدی درگیر مصرف مواد مخدر شده اند که وقتی به 20 سالگی می رسند همه مخدرها را تجربه کرده اند.
کد خبر: ۵۹۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ 25 April 2018

تابناک فارس به نقل از خبرجنوب:کاهش سن اعتیاد آن قدر نگران کننده است که برخی متخصصان این مساله را بلای قرن می دانند. کشور و استان ما نیز در این مورد مستثنی نیست و برخی نوجوانان به حدی درگیر مصرف مواد مخدر شده اند که وقتی به 20 سالگی می رسند همه مخدرها را تجربه کرده اند.
آن ها وقتی به سن اعضای فعال جامعه می رسند دیگر نه انگیزه ای برای کار کردن دارند و نه توانی! تنها چیزی که آنها را سرپا نگه می دارد مواد است.

مسئول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی فارس در این خصوص می گوید: از شروع سن اعتیاد آمار دقیقی نداریم اما طبق آخرین مطالعات کشوری، این سن به 14 سالگی در فارس کاهش یافته است.

محکم می افزاید: مخدری به نام گل و ماری جوانا بیشترین طرفدار را در بین نوجوانان معتاد استان دارد و متاسفانه با وجود برخی تصورات غلط، این ماده وابستگی شدید می آورد.

این مسئول بهزیستی فارس یادآور می شود: گل حاصل دستکاری ژنتیکی ماری جوانا است به طوری که با غلظت و تاثیر بیشتر میزان وابستگی آن نیز چند برابر می باشد.

محکم می گوید: در بین برخی نوجوانان به حد نگران کننده ای درگیر مخدر گل هستیم و یکی از دلایل اصلی گرایش به آن تعارف دوستان است و در وهله دوم آن ها تصور می کنند که گل اعتیاد آور نیست و آسیب مغزی کمتری نسبت به سایر موارد دارد.

این مسئول بهزیستی فارس می افزاید: این در حالی است که مصرف گل عوارض جبران ناپذیری دارد و فردی که به آن معتاد می شود زمان برای او کند می گذرد، دچار خنده های بی دلیل و اشتهای زیاد می شود، به علاوه بر این توهم و هذیان از مشکلات شایعی است که با آن دست و پنجه نرم می کند.

محکم می گوید: این وضعیت به نحوی است که 50 درصد مصرف کنندگان گل هذیان و توهم را تجربه می کنند و در دراز مدت علاوه بر عوارض شناختی دچار کاهش حافظه بلند مدت و کوتاه مدت هم می شوند.

مسئول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی فارس می افزاید: این نوجوانان دچار سندرم بی انگیزگی می شوند و انگیزه ای برای ادامه تحصیل و کسب یک شغل در آینده ندارند، برخی از آنها دچار افسردگی و اضطراب شدید می شوند و سال ها با عوارض این اعتیاد زندگی می کنند.

محکم می گوید: این نوجوانان به دلیل این که عضو شبکه دوستان معتاد می شوند، پس از مدتی مصرف هروئین، تریاک و سایر مواد نیز به آن ها پیشنهاد شده و زندگیشان را بیش از تصور تحت تاثیر قرار می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار