روستای رکن‌آباد تنها یک مدرسه ابتدایی دارد و دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل مجبور به رفتن به بخش جنت‌شهر هستند و هر روز باید مسیری ۴ تا ۵ کیلومتری را طی کنند.
کد خبر: ۵۹۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 25 April 2018

تابناک فارس بیه نقل از تسنیم:روستای رکن‌آباد تنها یک مدرسه ابتدایی دارد و دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل مجبور به رفتن به بخش جنت‌شهر هستند و از آنجا که خانواده‌های آنان توان تهیه سرویس را ندارند دانش‌آموزان باید مسیر 4 تا 5 کیلومتری روستا تا جنت‌شهر را با ماشین‌های عبوری طی کنند. سالانه یک تا دو دانش‌آموز رکن‌آبادی دچار سانحه تصادف می‌شوند.

«رکن‌آباد» هنوز مدرسه ندارد

«400 نفر دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در این روستا مشغول به تحصیل هستند و چون این مدرسه در پوشش مدارس عشایری قرار دارد برای اضافه کردن مقطع راهنمایی (متوسطه اول) ابتدا باید مدرسه این روستا از پوشش عشایری خارج شود».این عبارات خلاصه گزارش تسنیم در دی ماه 95 است که با عنوان « «رکن‌آباد مدرسه ندارد/ اینجا دفتر زندگی دانش‌آموزان نانوشته تمام می‌شود» مشکلات دانش‌آموزان روستای رکن‌آباد، شهرستان داراب در آن ذکر شد.

با گذشت تقریبا 2 سال از این گزارش این مشکل همچنان باقی است و به گفته محمد عابدی، دهیار روستای رکن‌آباد کماکان دانش‌آموزان مسیر 4 کیلومتری را برای تحصیل طی می‌کنند و همچنان حادثه در کمین دانش‌آموزان نشسته است.

به گفته وی دانش‌آموزان پسر از حاشیه جاده به جنت‌شهر می‌روند و امسال هم تصادفی برای دانش‌آموزان رخ داده است، دختران هم برای رفت‌وآمد با مشکل مواجه هستند. عابدی راهکار این مسئله را این می‌داند که مدرسه از حالت عشایری خارج و به صورت روستایی درآید.

موضوعی که روح‌الله فیروزی، رئیس آموزش و پرورش داراب آن را به مرکز استان مرتبط می‌داند و تنها به ذکر این مطلب می‌پردازد که برای این موضوع پیگیری شده است.

نویدی تازه در راه است ..

علی عسگر نجفی، مدیر آموزش و پرورش عشایری استان فارس در گفت‌از استقرار 2 مدرسه شبانه‌روزی دخترانه و پسرانه در شهر داراب به فاصله 10 کیلومتری روستا سخن می‌گوید که امکان تحصیل برای دانش‌آموزان عشایری را فراهم کرده است.

در این میان موضوعی که برخی از اهالی روستا به آن اشاره می‌کنند این است که به دلیل بضاعت کم مالی بسیاری از اهالی نمی‌توانند هزینه مدرسه شبانه‌روزی را بپردازند. عابدی، دهیار روستا نیز می‌گوید: علاوه بر بحث هزینه، رفتن به مدرسه‌ شبانه‌روزی برای دانش‌آموزان با سختی‌هایی همراه است.

نجفی در پاسخ به عدم تمایل مردم روستا برای فرستادن فرزندانشان به مدرسه شبانه‌روزی و دیگر مشکلات موجود، از کلنگ‌زنی یک مدرسه در کنار مدرسه ابتدایی کنونی سخن می‌گوید که توسط خیران انجام می‌شود.

به گفته مدیر آموزش و پرورش عشایری استان فارس با وعده همکاری نوسازی مدارس و نیک‌اندیشی خیران امید است که این مدرسه تکمیل شود و با گرفتن مجوز مدرسه راهنمایی بتوان مشکل رفت‌وآمد دانش‌آموزان روستای رکن‌آباد را حل کرد.

روستای رکن‎آباد هر سال با حادثه‌هایی از جنس تصادفات دانش‌آموزی روبه‌رو است. نوجوانانی که برای علم‌آموزی رفتند اما یا هرگز به مدرسه نرسیدند و دفتر زندگیشان در وسط جاده تمام شد یا چند ماه با بیماری و جراحت درگیر بودند. این بار خبرهای خوبی در راه است و این امید را زنده می‌کند تا گزارش بعدی خبر خوش افتتاح مدرسه راهنمایی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار