پژوهشگران و اندیشمندان حوزه محیط زیست معتقدند چه در مرحله کشف و چه در مرحله برداشت از معادن به محیط زیست خسارت وارد می شود و توجه به طول مدت زمان برداشت بسیار حائز اهمیت است.چیزی که به نظر می رسد در کشور ما زیاد به آن اهمیتی داده نمی شود.حال اما رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت فارس می گوید استان فارس با صدور ۹۱ پروانه اکتشاف در رتبه نخست کشوری قرار دارد.
کد خبر: ۵۹۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 25 April 2018

به گزارش تابناک فارس:شرایط خاص اقلیمی کشور ما باعث حساسیت در حوزه کشف و برداشت معادن شده است و بی توجهی به مسائل محیط زیستی در این حوزه می تواند خطرات جبران‌ناپذیری را برای نسل حاضر و نسل آینده برجای بگذارد که امروز اثرات آن را در شکل‌های مختلف همانند ریزگرد، سیلاب و فرونشست زمین می‌بینیم.

حال اما رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت فارس می گوید استان فارس با صدور ۹۱ پروانه اکتشاف در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

علی همتی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان فارس ۷ هزار و ۹۴۹ نفر در ۵۷۲ معدن دارای پروانه بهره برداری مشغول به فعالیت هستند، گفت: سال گذشته ۹۱ فقره پروانه اکتشاف با مجموع مساحت ۵۵ و ۹ دهم کیلومتر مربع در استان صادر شده است.

به گفته همتی با صدور این اکتشاف جدید، کل پروانه‌های اکتشاف دارای اعتبار سازمان به ۲۰۶ فقره با مساحت کلی ۴۴۸ و ۷ دهم کیلومتر مربع رسید.

وی ادامه داد: پروانه‌های اکتشاف در زمینه اکتشاف مرمریت، خاک صنعتی، کرومیت، سنگ لاشه، مخلوط کوهی، مارن، کانسار فلزی، سرب، روی و آهن صادر شده است.

پژوهشگران و اندیشمندان حوزه محیط زیست معتقدند چه در مرحله کشف و چه در مرحله برداشت از معادن به محیط زیست خسارت وارد می شود و توجه به طول مدت زمان برداشت بسیار حائز اهمیت است.

چیزی که به نظر می رسد در کشور ما زیاد به آن اهمیتی داده نمی شود.

حال نمی دانیم از این خیل صدور مجوزها خوشحال باشیم یا بترسیم؟!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
نه بترسید . مثل نبگاههای معاملاتی مسکن و خودرو....مثل مجوز بانکها موسسات بانکی ......مثل مجوز موسسات فرهنگی بی فایبه ..مثل مجوزشغل های کاذب که در هر ده قدم ..یک از انها یافت می شود ..برای رقابت چاپیدن مردم برای گذارندن اموراتشان مسابقه دو گذاشتند .انچنان می تازند که دیگه مردم فقط نشسته اند انها را نگاه میکنند می ترسند از کنار انها گذر بکنند........موووووو شما اول از همه چیز از خودتان بترسید ..زیرا عدم کفایت مدیریت مملکت ...اول باعث نابودی خودتان می شود .خیالتان راحت ..............
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار