مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس از بازسازی كتابخانه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان قدیمی‌ترین كتابخانه عمومی این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 25 April 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس:نخستین جلسه انجمن كتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز در سال جاری تشكیل شد.
پیگیری زمین کتابخانه مرکزی شیراز، توجه به وضعیت کتابخوانی در روستاها، واگذاری ساختمان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی از سوی شهرداری، پیگیری بازسازی کتابخانه عمومی آیت‌الله شهید دستغیب، بررسی وضعیت پرداخت نیم درصد کتابخانه‌های عمومی شیراز از سوی شهرداری و برگزاری مسابقه کتابخوانی استانی با موضوع ترویج فرهنگ مسجد از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.
روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این دیدار با اشاره به روند مطلوب بازسازی کتابخانه شهید آیت‌الله دستغیب از تمامی اعضای شوزای بازسازی این کتابخانه قدردانی کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌ها بر آن بود که شورای بازسازی این کتابخانه، پس از بررسی‌های لازم نقشه‌های بازسازی این کتابخانه را در سه محور سازه، معماری و تأسیسات ارائه دهند که خوشبختانه تاکنون یک نقشه آماده شده و به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال شده است که به زودی نقشه‌های نهایی به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه بنا بر این است که بازسازی کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله دستغیب به بهترین حالت و به‌صورت فاخر انجام شود، بیان کرد: علاوه بر اینکه کتابخانه شهید آیت‌الله دستغیب، قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی فارس است و ساختمان آن ارزش بسیاری دارد، منابع و نشریات منحصربه فردی نیز در آن وجود دارد که در معرض خطر هستند.
منوچهری، خواستار همکاری شهرداری در تحویل ساختمان اداری شد و افزود: باتوجه به نظر واقف، ساختمان کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی باید به‌صورت کامل در اختیار کتابخانه باشد؛ لذا ضروری است که شهرداری هرچه سریع‌تر ساختمان توافق شده را در اختیار این اداره‌کل قرار دهد.
وی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی با همکاری ناحیه بسیج سپاه بقیةالله(عج) شیراز گفت: تاکنون برنامه‌های فرهنگی گوناگونی با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس و این ناحیه از سپاه برگزار شده است؛ در زمینه برگزاری این مسابقه کتابخوانی با محوریت ترویج فرهنگ مسجد نیز همکاری‌های لازم را خواهیم داشت.
حیدر عالیشوندی، فرماندار شهرستان شیراز نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه خوشبختانه انجمن کتابخانه‌های عمومی در سال گذشته با تعامل مطلوب اقدامات تأثیرگذاری انجام داده است، گفت: جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز به‌منظور بررسی و رفع مشکلات حوزه کتابخانه‌ای در این شهرستان، در سال جاری نیز با جدیت دنبال خواهد شد.
وی با استقبال از برگزاری مسابقه کتابخوانی در استان، گفت: سپاه ناحیه بقیةالله(عج) از سال گذشته اقدام ارزشمندی را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق توجه هرچه بیشتر به مساجد و راه‌های جذب حداکثری افراد به مساجد آغاز کرد که با موفقیت روبه رو شد. برگزاری مسابقه کتابخوانی با همین موضوع نیز اقدام تأثیرگذار دیگری است که لازم است با تفاهم و همکاری آموزش و پرورش، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و سپاه انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار