مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: افزایش زمان بازدید مکان‌های گردشگری صرفه اقتصادی ندارد.
کد خبر: ۵۹۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 24 April 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:مصیب امیری اظهار داشت: افزایش زمان بازدید مکان‌های گردشگری به‌ویژه برای گردشگران خارجی در ساعات پایانی شب و پس‌ازآن صرفه اقتصادی ندارد.

وی افزود: در مقطعی ما زمان بازدید از مکان‌های گردشگری را حتی پس از بامداد افزایش دادیم، اما مشاهده شد که بازدیدها از رقم بالایی برخوردار نبود و استقبال بیشتر در همان ساعات معمولی بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: البته افزایش زمان بازدید از مکان‌های گردشگری شیراز شرایط خاص خود را نیز دارد که داشتن نیروهای تمام‌وقت، برقراری امنیت گردشگران به‌ویژه توریست‌های خارجی و... در 24 ساعت واقعاً کار سختی است، آن‌هم با امکانات محدودی که وجود دارد.

این مقام مسؤول ادامه داد: با تمام محدودیت‌ها اما اگر بدانیم که افزایش زمان بازدید از مکان‌های گردشگری اثرگذار است، می‌توان انعطاف به خرج داد و این کار را انجام داد، اما تجربه قبلی ثابت کرده که نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه ما برای مکان‌های گردشگری به‌گونه‌ای تنظیم‌شده که گردشگر بتواند به ترتیب ساعت، از مکان‌ها دیدن کند و دیدن این مکان‌ها در مدت یک یا دو روزی که گردشگر در شیراز است، به‌نوعی کافی است.

 برخی از فعالان عرصه گردشگری و هتل‌داری خواهان افزایش زمان بازدید از مکان‌های گردشگری شده بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار