معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه خانواده مدیران غیربومی باید در لارستان سکونت داشته باشند تاکید کرد: مسئولین شهرستان با همت، انگیزه و علاقه بیشتر در خدمت مردم باشند.
کد خبر: ۵۹۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 24 April 2018

تابناک فارس  به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان: جلیل حسنی در جلسه شورای اداری لارستان خطاب به مسئولین اظهار داشت: ادارات شهرستان بایستی عملکرد خود را به مردم ارائه کنند، تا خدمات این نظام مقدس به اطلاع عموم ملت رسانده شود و امیدی در دل مردم ایجاد آید.

وی به سال حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: در فرمایشات مقام معظم رهبری و دیگر مراجع بر این موضوع یعنی استفاده از تولیدات داخلی و مصرف کالای ایرانی و تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید شده است و همه بایستی به این موضوع مهم و اساسی توجه جدی داشته باشیم و به آن صد در صد عمل نماییم.

فرماندار ویژه لارستان در ادامه تصریح کرد: مسئولین شهرستان با همت، انگیزه و علاقه بیشتر با پیش بینی هر چه بهتر و با برنامه ریزی صحیح در جهت رسیدن به اهداف کاری ادارات خود تلاش مضاعفی کنند و موفق تر در این عرصه عمل نمایند و پیگیری ها و نظارت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه بحث سلامت نظام اداری از سیاست ها و مصوبات هیئت دولت بوده است؛ افزود: در این راستا در استان و هم در شهرستان کار گروه سلامت اداری و حقوق شهروندی تشکیل شده است و برنامه های خوبی را در دست اجرا دارند.

حسنی عنوان کرد: تخلف در هر زمینه از شئونات اداری توسط کارکنان هر دستگاه صرفاً معطوف به اشتباه آن کارمند تلقی نخواهد شد، بلکه از نظر سلسله مراتب مدیریتی در هر دستگاهی که کارکنان آن خدایی ناخواسته راه انحراف را در پیش بگیرند و ایرادات و تخلفاتی داشته باشند که در مجموع نام فساد اداری بر آن اطلاق شود، اولین کسی که بایستی پاسخگو باشد ، رئیس آن اداره است.

معاون استاندار فارس ادامه داد: اگر مسئولین ادارات نظارت کامل و جامع و ارتباط مستمر بر مجموعه خود داشته باشند و اشرافیت تخصصی و تعهدی در تک تک موضوعات اعمال کنند، یقیناً کارمندان متناسب با انتظار آن رئیس عمل خواهند کرد، ولی اگر نسبت به اقدامات همکاران و زیر مجموعه ها بی تفاوت باشیم و پیشگیری نکنیم، هم به کارکنان آسیب زده ایم و هم به نظام اداری خود لطمه واردکرده ایم. بنابراین اولین تأکید بنده بر این است که مسئولین در راستای سلامت نظام اداری توجه ویژه داشته باشند.

فرماندار ویژه لارستان بیان کرد: وقتی می گوییم فساد اداری صرفاً اختلاس مالی نیست، شاید نوع نگاه و تبعیضی که به مردم داریم، هم منجر به فساد گردد، یعنی اگر منشأ آن سیاسی یا قوم و خویشاوندی باشد این هم یکی از فسادهای رفتاری و اخلاقی و اداری است که ممکن است از فساد مالی هم بدتر باشد. لذا ادارات این بحث سلامت اداری که نتیجه آن به مردم برمی گردد و در تداوم آن نوع نگاه مثبت مردم به حاکمیت و نظام اسلامی در بر دارد جدّی بگیرند.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما وظیفه داریم نسبت به ارباب رجوع سعه صدر داشته باشیم و موظفیم که به خواسته های مردم توجه کنیم و اگر جایی هم محدودیت های اعتباری و مالی نمی تواند به خواسته های مردم که متولیان امور ما هستند جواب مثبت بدهیم، می توانیم با خوش رفتاری و اخلاقی رضایت مردم را فراهم آوریم، زیرا مردم ولی نعمتان ما هستند و بایستی به خواسته های آنها اهمیت دهیم و برخورد مناسب با مردم را سرلوحه کار اداری خود قرار دهیم.

وی در ادامه از مدیران ادارات خواست که در طول سال برنامه ریزی مدونی داشته باشند و از بخشها و روستاها بصورت مستمر بازدید و در راستای رفع مشکلات مردم بخشها و روستاها قدم بردارند چرا که یک رییس اداره نبایستی فقط مرکز شهرستان را ببیند.

حسنی همه را به صرفه جویی در مصرف انرژی و آب دعوت کرد و گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر می طلبد که ادارات شهرستان از مصرف بی رویة آب جلوگیری کنند.

وی در ادامه سخنانش تاکید کرد: یک مسئول غیر بومی می بایست خانواده اش را در شهرستان اسکان دهد، چون اگر خانواده اش در کنارش نباشد، کارهای اداره بصورت صحیح اجرایی نخواهد شد، لذا همه مسئولین غیربومی خانواده های خودشان را در شهرستان کنار خود داشته باشند. چون این مهم یکی از بخشنامه ها و دستور العمل های دولت است.

حسنی با تاکید بر اینکه انسجام و هماهنگی درون سازمانی می تواند تأثیر بسیار خوبی بر روند مطلوب امور، توسط دستگاه های اداری،داشته باشد، افزود: مدیران ادارات نگذارند اختلاف نظرها با هر منشأیی که باشد در سیستم اداری نفوذ پیدا کند و این هماهنگی درون سازمانی را جدی و به آن توجه نمایند.

فرماندار ویژه لارستان از عدم حضور بعضی از مسئولین در مراسم ملی و مذهبی در شهرستان گله کرد و گفت: این وظیفه و یک اصالت سازمانی و ماهیت شغلی ما است که هم توجیه شرعی و هم عقلی دارد. چون مراسم عمومی هم نمایشی است برای مبارزه با دشمن و هم نمایشی است برای ایجاد اتحاد در مملکت، بنابراین اولین کسانی که بایستی پیش قدم باشند مدیران هستند، تا شعائر اسلامی در جامعه زنده نگه داشته شود.

وی گفت: امیدواریم با هماهنگی و انسجام هم در راستای وحدت بیش از پیش با همکاری علما و اساتید شیعه و سنی و همه مردم به پیش برویم.

حسنی عملکرد مثبت سپاه ناحیه لارستان در عرصه های مختلف را ارج نهاد و گفت: تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان در راستای خدمات رسانی بهتر به مردم عزمی جهادی داشته باشند و شبانه روز برای این مردم کار کنند.

حسنی در پایان سخنانش در خصوص بازآفرینی بافت فرسوده شهرستان هم گفت: بازآفرینی بافت فرسوده از الزامات و از اولویت های اصلی سال جدید است که در این راستا می طلبد شهرداری، شورای اسلامی شهر، اداره کل راه و شهرسازی، اوقاف و میراث فرهنگی با تعامل و هماهنگی هم برنامه های خود را ارائه دهند و این مهم را جدی بگیرند تا مبلمان شهری زیبایی داشته باشیم.

پیش از این نیز حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید مختار موسوی امام جمعه لارستان، سرگرد امیر جاهدی فرماندهی سپاه ناحیه لارستان و مدیر اداره اطلاعات شهرستان هم به ایراد سخن پرداختند.

در پایان از سروان مسلم عزیزپور پاسدار نمونه استان فارس در سال ۹۶ و ادارات برتر در حوزه ستاد حمایت از حقوق شهروندی و فرهنگ عفاف و حجاب و ستاد تسهیلات نوروزی با لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار