محسن روزبهی رئیس شورای شهر کازرون اعلام کرد: خوشبختانه اعتراض‌ها تمام‌شده و شهر در آرامش است.
کد خبر: ۵۹۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ 23 April 2018

تابناک فارس به نقل از اعتمادانلاین: محسن روزبهی رئیس شورای شهر کازرون اعلام کرد: خوشبختانه اعتراض‌ها تمام‌شده و شهر در آرامش است.

او ادامه داد: خواست عموم مردم را به مسئولین کشور منتقل کرده‌ایم و آن‌ها هم قول داده‌اند در راستای منافع و خواست عمومی مردم کازرون تصمیم بگیرند و همچنین تا به دست آمدن نتیجه‌ای کارشناسی نسبت به طرح جداسازی، هیچ اقدامی انجام نشود.

رئیس شورای شهر کازرون درباره خواست اساسی مردم این شهر تصریح کرد: مردم می‌گویند که ما سابقه چند هزارساله داریم و اینکه بخش‌هایی از این شهر جدا و شهرستان جدیدی تشکیل شود به‌نوعی هویت تاریخی، طبیعی و مذهبی کازرون را جدا می‌کند و این برای مردم قابل‌قبول و پذیرش نیست.

بهروزی بابیان اینکه بخش قائمیه و کوهمره نودان می‌خواهند به شهرستان تبدیل شوند، گفت: درخواست ما این است که تا اتمام فرایند دقیق کارشناسی، این طرح شهرستان جدید انجام نشود.

رئیس شورای شهر کازرون گفت: به لطف خدا اعتراضات در کازرون مدنی بود. مردم ثابت کردند که مطابق با خواست خودشان، اعتراض می‌کنند و هیچ‌گونه رفتار ساختار شکنانه‌ای نشان داده نشد.

این مقام محلی اضافه کرد: من از مردم خواهش می‌کنم که خواسته‌های خود را به مسئولین از جمله نمایندگان شورای شهر، فرماندار، امام جمعه و مسئولین محلی و استانی بگذارند و از حضور در خیابان و حرکت‌های میدانی پرهیزکنند و به‌هیچ‌وجه گوش به حرف کسانی ندهند که می‌خواند با حضور در میدان برای مقاصد دیگر سوءاستفاده کنند.

مردم کازرون مخالف طرح ایجاد شهرستان جدید هستند/ اعتراضات متوقف شده است

بهادر ریاضی عضو شورای شهر کازرون با اعلام خبر اتمام اعتراض‌ها در این شهر گفت: امام جمعه وعده دادند که در تهران پیگیر موضوع هستند، در وزارت کشور هم درباره تقسیمات سیاسی کازرون جلسه داشت.

این عضو شورای شهر کازرون گفت: خدا نکند که اعتراض‌ها ادامه داشته باشد. بهرحال قرار شده است که این پیگیری‌ها به نتیجه خوبی برسد. این آمدن مردم به کف خیابان به نفع هیچ کسی نیست. روز اول حضور مردم در خیابان، حاج‌آقای خرسند امام‌جمعه از مردم خواست که نیایند و قول داد که پیگیری می‌کنند اما متأسفانه هر کاری هم که انجام دادیم نتوانستیم جلوی آن‌ها را بگیرم. چون مردم انتظار داشتند که استاندار بیاید و با آنان صحبت کند اما به‌جای ایشان یکی از معاونان استاندار آمد و مردم قانع نشدند.

ریاضی تصریح کرد: در این میان مصاحبه‌ای از معاون سیاسی استاندار فارس منتشر شد که گفته بود کار تمام‌شده است و شهرستان جدید ایجاد می‌شود و همین باعث شد که مردم اعتراض کنند. درنهایت در پنجمین روز در نماز جمعه مردم حاضر شدند که حاج‌آقای خرسند امام‌جمعه کازرون قول داد به مردم که امروز در تهران موضوع را پیگیری و حل کند.

این عضو شورای شهر کازرون در تشریح اتفاقات اخیر در این منطقه گفت: مردم دهستان‌های دشت برق و انارستان از سال‌ها پیش درخواست الحاق به کازرون را داشتند این در حالی است که با طرح اخیر برای ایجاد یک شهرستان جدید این دو دهستان باید به همراه بخش‌های قائمیه و دیگر مناطق به یک شهرستان تبدیل شوند حالا اگر این دو دهستان به کازرون ملحق شوند دیگر آن شهرستان جدید تشکیل نمی‌شود و اگر هم آن دو دهستان به شهرستان جدید ملحق شوند، برخلاف خواست مردم آن دو دهستان عمل شده است.

ریاضی اضافه کرد: من فکر می‌کنم که یک وعده‌هایی به مردم برای الحاق دو دهستان دشت برق و انارستان به کازرون داده‌شده است. یک تعدادی از مردم این را پذیرفتند اما در حال حاضر برخی هم می‌گویند که این را هم قبول ندارند و می‌خواهند کل طرح متوقف بشود. مردم کازرون مخالف این طرح هستند و می‌گویند باعث اختلافات می‌شود. اما به‌هرحال به نظر می‌آید که این موضوع حل می‌شود و قول‌هایی داده‌شده هم این دو دهستان به کازرون محل شوند و هم اینکه شهرستان جدید باوجوداینکه به لحاظ قانونی شرایط ندارد تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار اعتمادآنلاین برخی منابع محلی می‌گویند حسین رضازاده نماینده کازرون پیگیر تشکیل یک شهرستان جدید است. گفته می‌شود رضازاده در بخش قائمیه متولدشده که از مناطق شهرستان جدید محسوب می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار