رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برنامه پزشک خانواده برنامه ای قابل دفاع است و اگر نواقصی دارد باید بررسی و رفع شود.
کد خبر: ۵۹۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ 23 April 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر علی بهادراظهار داشت : اگر پزشک خانواده ایرادی دارد منظور بودن یا نبودن این برنامه نیست، بلکه منظور آن است که باید در اجرا این نوع ایرادات را رفع و اصلاح کرد.
وی ادامه داد:هیچ کشوری نتوانسته است بدون سطح بندی خدمات و ایجاد نظام ارجاع که ما آن را به عنوان پزشک خانواده می شناسیم به موفقیت در حوزه سلامت دست یابد.
وی ادامه داد:برنامه پزشک خانواده تضمین کننده سلامت جامعه است، این برنامه که در استان فارس در حال اجرا است هر چند نواقصی هم دارد اما توانسته است سطح عدالت در سلامت را افزایش دهد و اجرای فعالیت های بهداشت و درمان را سامان بخشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: بدون سطح بندی خدمات و بدون خود مراقبتی و بدون اجرای بسته های خدماتی پزشک خانواده نمی توان جامعه ای را تصور کرد که بتواند برنامه ای سلامت را با کنترل هزینه ها به پیش برده باشد.
بهادر گفت: اجرای برنامه پزشک خانواده هزینه های حوزه سلامت را سامان داد و بدون اجرای آن هیچ دانشگاه و بیمارستانی نمی تواند ازعهده این هزینه ها برآید.
وی بیان کرد: پزشک خانواده، پرداختی مردم فارس برای دریافت خدمات سلامت را کاهش داده است.
طی 6 سال برگزاری و اجرای برنامه پزشک خانواده دراستان فارس موافقان و مخالفان اجرای این طرح موضع گیری های مختلف درباره نقاط قوت و ضعف آن داشته اند.
طرح پزشک خانواده آنطور که در اهداف اولیه تعریف شده دارای فواید فراوانی است که مهمترین آن ایجاد نگاه سلامت محور به جای درمان محور در سیستم بهداشتی درمانی کشور است.
بهره مندی یکسان تمام افراد جامعه ازسرانه سلامت واجرای اصل عدالت درسلامت،حذف پرداخت هزینه های اضافی توسط مردم به نظام سلامت،انجام معاینات دوره ای و پیگیری وضعیت سلامت افراد جامعه توسط پزشکان خانواده و ثبت سوابق بیماری، دسترسی سریع و آسان و شبانه روزی مردم به خدمات سطح اول نظام سلامت،بهبود وارتقای نظام ارایه خدمات بهداشتی درمانی و پاسخگویی به نیازهای جدید مردم از جمله اهدافی است که در این برنامه پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار