استاندار فارس گفت: رفع محرومیت از روستاهای فارس مانع از گسترش حاشیه‌نشینی در کلانشهر شیراز می‌شود و از سوی دیگر تقویت تولید و کشاورزی را به دنبال دارد.
کد خبر: ۵۹۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 23 April 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: اسماعیل تبادار صبح امروز در جلسه با مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس و اعضای انجمن خیرین مسکن‌ساز، با بیان اینکه بنیاد مسکن در زمینه رفع محرومیت از روستاها نقش اثرگذار داشته است، اظهار داشت: اقدامات بنیاد مسکن در روستاها به دلیل اینکه مانع مهاجرت روستاییان می‌شود در تولید کشور، تقویت کشاورزی و عدم‌تشکیل حاشیه‌نشینی در شهرها نیز موثر است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن از طریق اجرای طرح هادی، ساماندهی روستاها و فراهم کردن زندگی راحت در روستاها کارکرد زیادی داشته است، افزود: روستاها مراکز تولید هستند برای جلوگیری از مهاجرت از روستاها باید فضا و محیط زندگی آنها ساماندهی و مسکن آنها نیز مقاوم‌سازی شود.

استاندار فارس با بیان اینکه به همت بنیاد مسکن استان ضریب ایمنی مسکن روستایی بالا رفته و همین امر امنیت عمومی مردم را بالا برده است، گفت: در نقاط مختلف کشور زمین‌لرزه زیاد شده است و هر روز شاهد وقع زمین‌لرزه‌های زیادی در نقاط مختلف کشور هستیم و همین موضوع لزوم مقاوم‌سازی مسکن را دوچندان می‌کند.

وی با بیان اینکه مسئله مسکن‌دار شدن اقشار کم‌درآمد جامعه مسئله بسیار مهمی است، افزود: یکی از علل بالا رفتن سن ازدواج نداشتن مسکن است و همین معضل آسیب‌های اجتماعی فراوانی را به دنبال داشته است.

تبادار پروژه ساخت مسکن در شهرک نشاط شیراز را یکی از بهترین اقدامات بنیاد مسکن برای جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی عنوان و بیان کرد: ساخت مسکن ارزان، ایمن و زیبا برای اقشار کم‌درآمد و نیازمند جامعه یکی از نیازهای امروز ماست.

وی با بیان اینکه مجرای خیر در همه عرصه‌های استان فارس ساری و جاری است و داشتن اندیشه نوع‌دوستی یکی از مزیت‌های این استان محسوب می‌شود، افزود: رفع مشکلات انجمن خیرین مسکن‌ساز فارس در زمینه تامین زمین برای ساخت مسکن و غیره به صورت جدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار