عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه آب کشاورزی استان در شیراز افزود: با توجه به دستور صریح هات دولت بر ممنوعیت و محدودیت کشت برنج، سازمان های مسئول به ویژه جهاد کشاورزی باید به دنبال معرفی کشت جایگزین مناسب به کشاورزان باشند.
کد خبر: ۵۹۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 23 April 2018

تابناک فارس به نقل  از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس:عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه آب کشاورزی استان در شیراز افزود: با توجه به دستور صریح هات دولت بر ممنوعیت و محدودیت کشت برنج، سازمان های مسئول به ویژه جهاد کشاورزی باید به دنبال معرفی کشت جایگزین مناسب به کشاورزان باشند.
وی ادامه داد: همچنین مجموعه های ذیربط باید بکوشند تا از مجاری ممکن، بخشی از خسارت حاصل از انجام کشت جایگزین کشاورزان جبران شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین اظهار کرد: شرکت پتروشیمی مرودشت حداکثر تا 18 ماه آینده مقدمات استفاده نکردن از آب تخصیص یافته از سد درودزن را فراهم کند و به سمت استفاده از آب های پایدار جایگزین از جمله استفاده از پساب تصفیه خانه مرودشت حرکت کند.
وی از مدیران دستگاه های متولی حوزه آب استان خواست که برای عبور از بحران خشکسالی، با برنامه ریزی مشخص و نتیجه مطلوب از جلسات کارشناسی در استان و شهرستان ها در قالب راهکارهای مشخص، برنامه اجرایی ارائه دهند و از برنامه های جزیره ای اجتناب کرده و با هماهنگی بین بخشی در این زمینه همسو و هماهنگ عمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار