استاندار فارس گفت: این استان در برخی از مناطق با 17 سانتی متر فرونشست زمین مواجه است که این پدیده زیر ساخت ها و همچنین صنعت کشاورزی ما را در معرض تهدید قرار داده است.
کد خبر: ۵۹۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 23 April 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: اسماعیل تبادار، در نخستین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال جاری، افزود:
بیان داشت: این در حالی است که در کشورهای پیشرفته، تنها چهار میلی متر فرونشست زمین موجب نگرانی است و در این زمینه اقدامات پیشگیرانه انجام می شود.
استاندار فارس، همچنین بر ضرورت مدیریت منابع آبی تاکید و بیان کرد: 92درصد آب این استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و باید بتوان با صرفه‌ جویی 15تا 20درصدی آب در این بخش، 2میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی کرد زیرا این میزان ذخیره‌ آب ما را از وضعیت کنونی نجات خواهد داد.
تبادار ادامه داد: با وجود خشکسالی، مصرف آب اگر بیشتر نشده باشد، کمتر هم نشده است و سالانه 5 .3 میلیارد متر مکعب از ذخیره آبی برداشت می‌شود که این امر خود تهدیدی برای محیط‌زیست است.
استاندار فارس ادامه داد: مدیریت بحران، مستلزم تمهیدات ویژه ای است و بی شک تهیه سند راهبردی مشترک در دولت زمینه مناسبی برای مدیریت منابع آبی در کشور و استان فراهم می‌آورد.
تبادار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیگیری اقتصاد مقاومتی و نیز استفاده از کالای داخلی در راستای تاکید رهبری و سیاست دولت تدبیر و امید است، گفت: بهره‌گیری از کالای ایرانی، زمینه التزام به اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد: استفاده از کالای ایرانی باید در داخل و خارج از کشور افزایش و رواج یابد،‌ اما اگر اهتمام به استفاده از کالای ایرانی در دستور کار است باید ارتباطی دوسویه بین‌ تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان شکل‌ گیرد و کالای با کیفیت و محصولی شاخص تولید شود.
تبادار، همچنین بر ضرورت پیگیری و اجرای هشت طرح اقتصاد مقاومتی در زمینه صنعت، معدن و تجارت تا پایان سال 97 در این استان تاکید کرد.
استاندار فارس، در قسمت دیگری از سخنان خود، توسعه صادرات غیرنفتی در استان را موضوعی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: باید بررسی‌های لازم درباره افزایش ظرفیت صادرات محصولات کنونی و نیز شناسایی محصولات و کالاهایی که قابلیت صادرات دارند، صورت گیرد.
تبادار افزود: باید میزان صادرات غیر نفتی این استان در سال جاری به 2 میلیارد دلار برسد و برای دستیابی به این هدف، ضروری است دستگاه های مختلف دولتی و همچنین بخش خصوصی این موضوع را در دستور کار قرار دهند.
تبادار، همچنین موضوع سازگاری اقلیم فارس برای تولید گیاهان دارویی را مطرح کرد و خواستار توجه مسئولان ذی ربط به افزایش تولید این دسته از گیاهان مانند شیرین بیان در این استان شد.
او گفت: هم اینک هشت مجتمع در زمینه فرآوری شیرین بیان در فارس فعال است که کمتر از ظرفیت رسمی خود محصول تولید می‌کنند و ضروری است که تلاش های لازم برای افزایش این ظرفیت با جدیت انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار