معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بر استفاده از کشت جایگزین مناسب برای غلبه بر کم آبی تاکید کرد و گفت: با اتخاذ این سیاست مدیریت آب بخشی از هدر رفت آب در حوزه کشاورزی جبران می شود.
کد خبر: ۵۹۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 23 April 2018

دکتر عنایت اله رحیمی؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در جلسه کارگروه آب کشاورزی گفت: با توجه به دستور صریح هیئت دولت بر ممنوعیت و محدودیت کشت برنج ، سازمانهای مسئول به ویژه جهاد کشاورزی باید به دنبال معرفی کردن کشت جایگزین مناسب به کشاورزان بوده و سعی کنند از مجاری ممکن حداقل بخشی از خسارت حاصل از انجام کشت جایگزین کشاورزان را جبران نمایند.

دکتر رحیمی تاکید کرد: شرکت پتروشیمی مرودشت حداکثر تا 18 ماه آینده مقدمات عدم نیاز این شرکت به استفاده از آب تخصیص یافته از سد درودزن را فراهم و به سمت استفاده از آبهای پایدار جایگزین از جمله استفاده از پسآب تصفیه خانه مرودشت گام بردارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خطاب به مدیران دستگاههای متولی حوزه آب گفت: برای عبور از بحران خشکسالی باید با برنامه ریزی مشخص و نتیجه مطلوب از جلسات کارشناسی در استان و شهرستانها در قالب راهکارهای مشخص ، برنامه اجرایی دستگاهها ارائه گردد و از برنامه های جزیره ای اجتناب و با هماهنگی بین بخشی در این راستا همسو و هماهنگ عمل نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار