۵ واحد صنفی به علت تخلف بهداشتی در فراشبند تعطیل شد.
کد خبر: ۵۹۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 23 April 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: اکبر نوشادی مسوول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان فراشبند از تعطیلی پنج مرکز عرضه میوه و تره بار به علت تخلف بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه تمامی مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و همچنین اماکن عمومی باید مطابق با آئین نامه اجرایی ماده ۱۳ و ۱۴ آئین نامه بهداشت محیط ارائه خدمات کنند، گفت: در برخی موارد مشاهده می‌شود که برخی واحد‌های صنفی مغایر با این آئین نامه اقدام به عرضه مواد غذایی می‌کنند که لازم است برای حفظ و سلامت شهروندان با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

نوشادی افزود: با توجه به اخطار‌های بازرسان بهداشت محیط مبنی بر رعایت نکردن موارد بهداشتی و نظر به اینکه متصدیان این واحد‌های صنفی نسبت به رفع نواقص غیربحرانی ابلاغ شده در مهلت مقرر اقدام نکرده اند، بر اساس ماده ۳۰ آیین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، واحد صنفی آن‌ها با همکاری دادستان و اداره اماکن نیروی انتظامی تعطیل و پرونده این واحد‌های صنفی برای سیر مراحل قانونی به دادگاه ارجاع داده شد.

وی، تماس مستقیم میوه و سبزی با زمین و سطح آلوده، قرار دادن میوه و سبزی در معرض تابش مستقیم خورشید، پیشروی در معابر عمومی و مسدود کردن پیاده رو، عدم مدیریت و کنترل حشرات، عدم مدیریت پسماند، عدم رعایت بهداشت فردی، بهداشت قفسه و میزکار را از عمده‌ترین تخلفات این واحد‌های صنفی عنوان کرد.

مسوول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان فراشبند تصریح کرد: در هفته سلامت و در راستای مصوبه کارگروه بهداشت و به منظور حفظ و تامین سلامت شهروندان، بازرسی از مراکر عرضه مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، تشدید می‌یابد.

فراشبند در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار