جوهری بیان کرد: استان فارس به لحاظ فرهنگی و تاریخی باید در این رشته ورزشی سرآمد باشد ولی عدم توجه به آن در ادوار گذشته حضور ورزشکاران این خطه را درتیم ملی کاهش داده است که خوشبختانه با حضور تیم جدید این نگرانی درآینده نزدیک رفع می شود .
کد خبر: ۵۹۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 23 April 2018

تابناک فارس به نقل از برنا:دکتر مجتبی جوهری که در سفر به شیراز در مجمع عادی و سالیانه هیات ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای استان فارس در هتل بزرگ شیراز سخن میگفت با تبریک اعیاد شعبانیه از تلاشهای مدیرکل ورزش و جوانان و مسوولان هیات قدردانی کرد و با این بیان این مطلب اظهار داشت : سال گذشته برنامه های خوبی در استان فارس برای این ورزش صورت گرفت ولی جهت ترویج جوانان و علاقه مندان دراین رشته ورزشی نیاز به کارهای بیشتری داریم .

وی افزود: پهلوانی و زورخانه ای پویا ترین و تاریخی ترین ورزش در دنیا و کشور عزیز ما است ولی ازاین ابزار مفید برای معرفی و هویت ایران و همچنین در بحث فرهنگی و اخلاق مداری برای نجات و آینده فرزاندانمان بخوبی استفاده نشده است . جوهری بیان کرد: استان فارس به لحاظ فرهنگی و تاریخی باید در این رشته ورزشی سرآمد باشد ولی عدم توجه به آن در ادوار گذشته حضور ورزشکاران این خطه را درتیم ملی کاهش داده است که خوشبختانه با حضور تیم جدید این نگرانی درآینده نزدیک رفع می شود .
جوهری تصریح کرد : در سال جاری آمادگی داریم یک مسابقه بین المللی را در شیراز برگزار کنیم و در تقویم جهانی فدراسیون هم این تورنمنت پیش بینی شده است . زیرا استان فارس مهد و پایتخت فرهنگی کشور است و انگیزه ورزشکاران نشان می دهد لیاقت این رویداد جهانی را دارد.
جوهری خاطر نشان کرد : بیش از 25 نفر از بهترین جامعه شناس و روانشناسان درحمایت علمی از این رشته ورزشی در فدراسیون فعالیت و برنامه ریزی می کنند و در حال حاضراین فدراسیون تماما علمی هدایت میشود. و کسانی که درتیم ملی حضورمی یابند تحت آزمایشهای مختلف قرار گرفته و بصورت علمی به دنیا معرفی میشوند.
رئیس فدراسیون ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای اظهار داشت : سهم فارس در این رشته قابل توجه بوده و از لحاظ حضور درمسابقات و کسب بهترین سکوها جزء4 استان برتر کشور میباشد اما در میزبانیها و بخشهای دیگر مانند بانک اطلاعاتی نمره خوبی دریافت نکرده است که امیدوارم در سال جاری جبران شود .
وی درادامه گفت : بهترین شیوه جهت حمایت مردم از این ورزش سامانه پیامکی 30 و دریافت پهلوان کارت کوثر است زیرا برای ترویج و معرفی ورزش پهلوانی و زورخانه باید مسائل مالی پاسخگو باشد .

وی در پایان سخنان خود برای مجموعه ورزش و جوانان استان و هیات پهلوانی و زورخانه ای در تحقق برنامه های خود آرزوی موفقیت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار