دبیر اجرایی همایش کموانفورماتیک از آغاز به کار این همایش در شیراز کرد.
کد خبر: ۵۹۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 22 April 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:نجمه ادراکی دبیر اجرایی همایش کموانفورماتیک بیان کرد: این گردهمایی علمی با حضور ۵۰ نفر از اعضا هیات علمی و دانشجویان دکترا و پسادکترا از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شده است.

وی ادامه داد: در همایش کموانفورماتیک ۳ نفر از دانشمندان آلمانی و ایتالیایی به ارائه جدیدترین الگوریتم‌ها و روش‌های تولید ترکیبات دارویی برای درمان بیماری‌ها می‌پردازند.

نجمه ادراکی تصریح کرد: محور‌های این همایش ۳ روزه را مقدمات انفورماتیک شیمیایی، روش‌های پیشرفته مدل سازی و کاربرد‌های انفورماتیک شیمیایی برشمرد.

وی اضافه کرد: برای تولید هر داروی جدید و عرضه آن به بازار حدود ۱۰ سال زمان و میلیارد‌ها دلار هزینه صرف می‌شود، اما به کمک علم کموانفورماتیک زمان رسیدن به ترکیبات جدید دارویی حدود ۵۰ درصد کاهش می‌یابد و در هزینه‌ها نیز صرفه جویی می‌شود.

اداراکی تصریح کرد: با استفاده از کموانفورماتیک خواص و تاثیر و عوارض جانبی دارو قبل از تولید آن پیش بینی می‌شود.

وی افزود: تولید دارو‌های جدید با بیشترین تاثیر و کمترین عوارض جانبی برای سلامت انسان و محیط زیست از مزایای این شاخه از علم است.

کموانفورماتیـک یا انفورماتیـک شـیمیایی حاصل تلفیق دو علم شیمی و کامپیوتر است که سبب تسریع فرآنید طراحی و کشف داروی جدید می شود.

در این شاخه‌ی جدید از علم با استفاده از رایانه و محاسبات پیچیده ریاضی، ترکیبات مختلف شیمیایی برای تولید دارو‌های جدید بررسی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار