استاندار فارس با بيان اين كه اساس و مبناي جمهوري اسلامي ايران اتكاي به مردم است، اظهار داشت: مسئولين اگر در كنار مردم قرار گيرند و با مراوده صحيح براي رفع مشكل مردم تلاش كنند مردم نيز به راحتي مشكلات و تنگناها را مي پذيرند و مددكار مديران خواهند بود.
کد خبر: ۵۹۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 21 April 2018

تابناک فارس به نقل از  اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس: مهندس اسماعيل تبادار در جلسه شوراي اداري شهرستان اقليد با بيان اين كه نظام جمهوري اسلامي در مباني خود از بدو شكل گيري بر اساس نه شرقي و نه غربي بوده است، اظهار داشت: استقلال كه يكي از شعارهاي اصلي اين نظام محسوب مي شود، مبتني بر توكل بر خدا و تكيه بر مردم بوده است.
نماينده عالي دولت در استان فارس با اشاره به اين كه جمهوري اسلامي از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي فراز و فرودهاي فراواني داشته و با چالش هاي عديده اي كه دنيا برايش فراهم كرد روبرو بوده است، افزود: زماني مي گفتند ايران اهل مذاكره نيستند؛ وقتي پاي ميز مذاكره نشستيم و بر اساس عزت، حكمت و مصلحت مذاكره رابه سرانجام رساندیم معلوم شد كه آن ها به ضوابط و قواعد بين المللي خیلی هم پايبند نيستند و هر روز با بهانه های واهی بحثی ایجاد می نمایند.
وي با بيان اين كه قدرت هاي جهاني كه شعار دموكراسي مي دهند در عمل هيچ اعتنايي به اصول روابط بين الملل ندارند، ادامه داد: همين چند روز پيش قدرت هاي سلطه گر بدون هیچگونه اعتنایی به سازمان حقوق بشر به سوریه حمله کردند.
مهندس تبادار تصريح كرد: البته همان گونه كه مقام معظم رهبري فرمودند: آمريكايي ها نه از اقدامات قبلشان در منطقه سودي برده اند و نه اكنون سودي خواهند برد.
استاندار فارس با بيان اين كه اساس و مبناي جمهوري اسلامي ايران اتكاي به مردم است، اظهار داشت: مسئولين اگر در كنار مردم قرار گيرند و با مراوده صحيح براي رفع مشكل مردم تلاش كنند مردم نيز به راحتي مشكلات و تنگناها را مي پذيرند و مددكار مديران خواهند بود.
نماينده عالي دولت در استان فارس با اشاره به اين كه وحدت عمومي جامعه مهم ترين عامل اقتدار جمهوري اسلامي به شمار مي رود، افزود: همدلي، هم راستايي، پرهيز از تفرقه و نگاه اميدوارانه به آينده و زمينه سازي براي اميدواري مردم در اقصا نقاط كشور از مهم ترين وظايف مسئولين و ضرورت ديروز، امروز و فرداي جامعه است.
مهندس تبادار گفت: در طول 40 سال گذشته كه هزاران شهيد براي اعتلا، پاسبانی و استحكام اين نظام تقدیم شده است همين اتکا به خداوند، وحدت و انسجام عمومی مردم و مسئولین رمز همه موفقیت ها بود.
وي با بيان اين كه با وجود تنگناها بايد توجه ویژه به زيرساخت ها اولويت مسئولين باشد، ادامه داد:بعنوان مثال اگر آزادراه جنوب كشور كه از مسير اقليد مي گذرد در سالجاري به بهره برداري برسد نقش بسيار زيادي در رونق شهرستان هاي مسير از جمله اقليد خواهد داشت.
استاندار فارس افزود: راه آهن اقليد يزد نه تنها براي شهرستان اقليد بلكه براي استان فارس نقش آفرين خواهد بود و با كمك اين زيرساخت ها، گردشگري استان و بخصوص شهرستان اقلیدرونق پيدا مي كند و زمينه شكوفايي ديگر بخش ها نيز فراهم مي شود.
نماينده عالي دولت در استان فارس با اشاره به اين كه شهرستان اقليد از گذشته، داراي اقتصاد كشاورزي بوده است، اظهار داشت: خشكسالي مخاطرات عديده اي در همه استان فارس و همینطور در این شهرستان براي كشاورزي ايجاد كرده است؛ در نتیجه مديريت شوراي برنامه ريزي شهرستان و استان بايد به اقتضاي شرايط برنامه ریزی و به مدیریت آب توجه ویژه نمایند.
مهندس تبادار با بيان اين كه اقتصاد شهرستان اقليد نمي تواند از كشاوزي جدا شود و بايد با روش هاي نوين آبياري ، تویعه گلخانه ها و کشت محصولات کم آب برميزان مصرف آب مديريت گردد، ادامه داد: براي ارتقاي معاش مردم بايد مراكز تحقيقاتي و علمي درختان پرمحصول را به جای درختان کم محصول گردو در منطفه ترویج و کشاورزان را برای این امر تعلیم و یاری دهند.
وي با تاكيد بر اين كه شهرستان اقليد با آب و هواي مناسب و طبيعت دلپذير مي تواند جايگاه ويژه اي در گردشگري داشته باشد، افزود: پروژه گردشگري شهرداري و شوراي شهر اقليد بايد مورد حمايت قرار گيرد و سازمان مديريت و برنامه ريزي استان حتما رديف بودجه اي به اين طرح اختصاص دهد.
استاندار فارس تاكيد كرد: هيچ رونق و شكوفايي براي منطقه ايجاد نمي شود مگر اين كه مردم طالب و خواهان باشند و مصرانه پيگيري كنند و بر مبناي برنامه ريزي شهرستان، از مسئولين مطالبه گري كنند.

نماينده عالي دولت در استان فارس با اشاره به اين كه اعتبارات شهرستان اقليد 47.9 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است، افزود: نرخ بيكاري اين شهرستان نسبت به متوسط استان بيشتر است گرچه تسهیلات مناسبی برای فراهم کردن زمینه اشتغال برای شهرستان اقلید در نظر گرفته شده استاما براي جبران اين موضوع بايد تلاش بيشتري صورت گيرد.
وي با بيان اين كه مسئولين شهرستان بايد با تلاش مضاعف براي جلب سرمايه گذاران به شهرستان اقليد تسهيلات لازم را فراهم كنند، افزود: نيروگاه انرژي خورشيدي بايد با جديت بيشتري پيگيري شود و متصديان اين طرح بايد زمينه سرمايه گذاري بيشتري را فراهم كنند.
استاندار فارس تصريح كرد: زماني كه مقام معظم رهبري،امر سرمايه گذاري، كارآفريني و توليد را جهاد في سبيل الله مي دانند، باید تلاش وافر نموده تا با فراهم کردن زمینه لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی زمينه شكوفايي اقتصاد و رونق توليد را فراهم كنيم.
مهندس تبادار اظهار داشت: اگر بتوانيم در زمان مسئوليت مان، صادقانه با مردم رفتارنموده و برای خدمت به مردم نهایت تلاش صادقانه را بخرج بگیریم در زمانیکه حتی دیگر در مسئولیت نیستیم مردم قدردان بوده و احترام بیشتری به ما خواهند گذاشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار