استاندار کرمان:
استاندار کرمان گفت: مثلث توسعه اقتصادی را با هدف ایجاد همگرایی و انسجام بخشی دستگاه های حکومتی در امر توسعه اقتصادی استان مطرح کردیم، در نتیجه 40 هزار شغل در سال گذشته ایجاد شده است.
کد خبر: ۵۹۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 19 April 2018

علیرضا رزم‌حسینی  امروز در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ستاد اقتصاد مقاومتی و فعالان اقتصادی استان کرمان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی اظهار داشت: نخستین مشکل استان‌ها بروکراسی اداری و ناکارآمدی نظام اداری است و موانع پرهزینه و سنگین را مواجه هستیم.

استاندار کرمان اظهار کرد: متاسفانه یکی دیگر از مشکلات کشور در این است که نظام توسعه گرایی که در قرن نوزدهم مطرح بوده را هم اکنون در قرن بیستم اجرایی می‌کنیم این در حالی است که حوزه دانش‌های روز دنیا ما را به سمتی می‌برد که باید به سمت تمرکز زدایی سوق پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جناح‌های سیاسی سبب شده که توسعه متوقف شود افزود: به طور جد معتقد هستیم که راز موفقیت امروز استان کرمان در همدلی و فراق از جناح بندی‌های سیاسی بوده است.

رزم‌حسینی تصریح کرد: به این فکر افتادیم اگر بخواهیم چالش‌ها را در سطح استان خودمان رفع کنیم، اول مثلث توسعه اقتصادی را با هدف ایجاد همگرایی و انسجام بخشی دستگاه‌های حکومتی در امر توسعه اقتصادی استان مطرح کردیم.

استاندار کرمان با اشاره به نتایج حاصل از اجرای طرح مثلث اقتصادی در استان اظهار داشت: نرخ بیکاری ما قبل دولت یازدهم، 12 درصد بود و الان به حدود 10 درصد کاهش یافته و نرخ مشارکت اجتماعی در این استان به 38 درصد افزایش یافته است.

وی میزان اشتغال ایجاد شده در استان کرمان در سال 95 را 45 هزار مورد و در سال گذشته 40 هزار مورد عنوان کرد و گفت: این میزان اشتغال ایجاد شده راستی‌آزمایی شده و پایدار است و کد تامین اجتماعی دارند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه 400 میلیون دلار صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان در استان کرمان در سال گذشته بوده است بیان کرد: قلعه‌گنج به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح شده و این شهرستان کاملا متحول شده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه 530 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته در استان کرمان انجام شده است گفت: در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اعتقاد داریم که کمترین هزینه را در اجرا دارد و بیشترین درآمدزایی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 130 هزار گردشگر خارجی به کرمان آمدند افزود: تمام اماکن تاریخی قابل مرمت را در استان کرمان مرمت خواهیم کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه قلعه‌گنج را به بخش غیردولتی سپردیم و حکومت پشتیبانی کرد افزود: امروز می‌بینیم آثار توسعه در قلعه‌گنج چگونه امنیت را به این منطقه برگردانده است.

وی ادامه داد: بعد از توفیقاتی که در قلعه گنج پیدا کردیم، استان به هشت منطقه اقتصادی تقسیم شد و 23 معین اقتصادی به عرصه توسعه کرمان وارد شدند.
وی خاطرنشان کرد: اگر کشور را به 10 هزار شرکت بزرگ اقتصادی واگذار کرده و مدیران توسعه گرا را مسئول توسعه کردیم در تحقق توسعه کشور موفق خواهیم بود.

وی افزود: در حال حاضر استان کرمان را به هشت منطقه اقتصادی تقسیم‌بندی کردیم و 23 معین، امر توسعه در شهرستان‌ها را به عهده گرفته‌اند.

رزم‌حسینی با بیان اینکه تمام این اقدامات به واسطه حضور سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ اقتصادی صورت گرفته است، گفت: استان کرمان در سال گذشته بالاترین پرداخت مالیاتی داشته و 620 میلیارد تومان مازاد مالیاتی داشتیم اما دریغ از اینکه یک ریال آن به استان برگشت داده شود.

وی گفت: طرح های توسعه ای استان کرمان بدون هیچ هزینه دولتی انجام شده و البته این راه تازه آغاز شده و برنامه های زیادی را در دستور کار داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار