مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه 20 روستای شهرستان شیراز درگیر حاشیه نشینی است گفت: احداث مجتمع های مسکونی می‌تواند حاشیه نشینی در 20 روستای شیراز را سامان دهد.
کد خبر: ۵۹۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 19 April 2018

مهندس عطاالله زمانی پنجشنبه در حاشیه افتتاح طرح های مسکن شهری در شیراز اظهار داشت: در بسیاری از این روستاها ساخت و سازهای بی ضابطه چهره نامناسبی به منطقه داده است و منجر به بروز ناهنجاری ها نیز شده است.
وی با بیان اینکه احداث مجتمع های مسکونی در مناطق حاشیه ای منجر به تغییر رفتار در این مناطق می‌شود گفت: بنیاد مسکن آمادگی احداث یک هزار واحد مسکونی را در شیراز دارد تا جایگزین واحدهای فرسوده در بافت‌های فرسوده این شهر و مناطق حاشیه شود.
زمانی همچنین با اشاره به اینکه 225 هزار و 300 واحد مسکونی در روستاهای استان مقاوم سازی شده که 54 درصد خانواده های روستایی از آن بهره مند شده اند گفت: متوسط کشوری این مورد 47 درصد است.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: امسال برای مقاوم سازی 14 هزار و 800 واحد پیشنهاد ارائه کرده ایم که هنوز مصوبه آن نیامده است.
زمانی همچنین با اشاره به پیام نوروزی رهبری در مورد حمایت از کالای ایرانی بیان داشت:استفاده از کالا و مصالح ایرانی اولویت ما در توسعه روستایی و تامین مسکن مناسب است ، مدیریت جهادی در بنیاد مسکن اقتضا می کند که شعار سال و حمایت از کالای ایرانی را در نظر داشته باشیم.
وی گفت : هر چند تاکنون نیز همه محصولاتی که در تجهیز مسکن شهری و روستایی از سوی بنیاد مسکن به کار رفته است کالای ایرانی است اما لازم است امسال با برداشتن گام هایی بلند و با تاکید و توجه بیشتر به شعار سال عمل کنیم.
طرح مسکن شهری 102 واحدی سلطان آباد شیراز به مساحت 10 هزار و 528 متر مربع با زیر بنای 9 هزار و 991 متر مربع و با صرف 94 میلیارد و 650 میلیون ریال اعتبار احداث شده است و با حضور معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور پنجشنبه افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار