رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز گفت:بنابر قانون شوراها، اعضای شورا نمی‌توانند به مدیران شهرداری دستور دهند و و در فعالیت آن‌ها دخالت کنند چون عدم رعایت این مهم‌، سبب می‌شود شورا در نظارت دچار مشکل شود.
کد خبر: ۵۹۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 19 April 2018

سیدعبدالرزاق موسوی از بررسی قرارداد موسوم به «c pay» در کمیسیون برنامه، بودجه و امور حقوقی خبر داد.

وی افزود: این قرارداد با موضوع پارک‌های حاشیه خیابان‌ها بین شهرداری و سازمان همیاری شهرداری‌های فارس منعقد شده است که با توجه به عدم رعایت نکات حقوقی و نادیده گرفته شدن صرفه و صلاح شهرداری در تنظیم قرارداد، این موضوع در کمیسیون بررسی شد.

موسوی افزود: مساعدت موسسه تحقیقاتی «سیاستگذاری سلامت» نیز در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت.

به گفته این مقام مسؤول با درخواست مساعدت این موسسه از محل ماده 17، با توجه به موضوع فعالیتش در کمیسیون بودجه شورا موافقت شد که گزارش کامل این امر به صحن شورا ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: به منظور تقدیر از افراد خارج از سیستم شهرداری که در ایام‌ نوروز در بحث استقبال از مسافران نوروزی فعالیت کردند، مقرر شد در چارچوب مقررات مالی شهرداری، سیصد میلیون ریال پاداش اختصاص یابد که با توجه به آیین نامه به هر نفر با تشخیص شهرداری حداکثر دو میلیون تومان پرداخت می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به وظیفه نظارتی شورا بر اجرای قانون در شهرداری گفت: ما در شورا تلاش می‌کنیم وظایف شورا بر اساس قانون اجرا شود و در حوزه‌ی وظایف شهرداری دخالت نشود چون به شأن شورا آسیب می‌رساند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور حقوقی افزود: در سال‌های گذشته در حوزه‌ی فرهنگی، فعالیت‌هایی تعریف شده است که در سازمان‌های دیگر شهرداری نیز به آن پرداخته می‌شود، این موازی‌کاری فعالیت است و با توجه به هزینه‌های صرف شده، نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

به گفته وی، منابع مالی شهرداری محدود است و هزینه‌ها را مردم می‌دهند، پس باید در مصرف وجوه مردم دقت کنیم و حساسیت به خرج دهیم.

وی با اشاره به واگذاری برخی از فعالیت‌های شهرداری به بخش خصوصی گفت: برخی از این فعالیت‌ها از ابتدا در حیطه وظایف شهرداری نبوده است، حال چگونه باید این فعالیت را واگذار کنیم.

به گفته این عضو شورای شهر شیراز، شهرداری تنها باید به سازمان‌های متولی در جهت اجرای وظایف‌شان یاری رساند.

دکتر موسوی گفت: مهم‌ترین ماموریت ما این است که بر عملکرد شهرداری و سازمان‌های دیگر نظارت کنیم و تصمیمات مناسب بگیریم.

وی افزود: بنابر قانون شوراها، اعضای شورا نمی‌توانند به مدیران شهرداری دستور دهند و و در فعالیت آن‌ها دخالت کنند چون عدم رعایت این مهم‌، سبب می‌شود شورا در نظارت دچار مشکل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار