استاندار فارس گفت: وام نظام بانکی کشور پاسخگوی هزینه‌های تمام‌شده تولید نیست.
کد خبر: ۵۹۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 19 April 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:اسماعیل تبادار  در نشست تخصصی کارگروه اشتغال فارس اظهار داشت: در دنیای پیشرفته امروز دولت دخالتی در پرداخت تسهیلات ندارد، اما واقعیت تلخ این است که وام نظام بانکی کشور با سودهای بالا پاسخگوی هزینه‌های تمام‌شده تولید نیست.

وی افزود: باوجود وام با سود بالا، چاره‌ای جز پرداخت تسهیلات به تولیدکننده نیست و دولت باید این کار را انجام دهد، اما به‌شرط آنکه سایر مسائل درست انجام‌ شده باشد.

مقام عالی دولت در فارس ادامه داد: بررسی طرح‌های اشتغال‌زا باید به همان شکل سابق و با دقت در کمیته فنی بررسی شود و پرداخت تسهیلاتی که منجر به اشتغال‌زایی نخواهد شد، لزومی ندارد.

تبادار خاطرنشان کرد: گرچه سرعت در بررسی طرح‌ها مهم است، اما دقتِ نظر از آن مهم‌تر است و اینکه نظارت شود تا وام‌ها به طرح‌های اشتغال‌زا اختصاص یابد و به مسائل دیگر انحراف پیدا نکند.

وی خواستار تفویض اختیار به استان‌ها در تصویب طرح‌ها و پرداخت وام به متقاضیان شد و افزود: رفت‌وبرگشت پرونده‌ها به تهران وقت بسیاری را از ما می‌گیرد و روند بررسی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که در استان مسائل حل‌وفصل شود.

استاندار فارس همچنین گفت: از مدیران بانک‌ها نیز انتظار داریم با دقت و سرعت وام را اختصاص دهند و تولیدکننده را معطل نگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار