مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: 20 درصد صرفه جویی در مصرف آب، شیراز را از تابستان پُر تنش آبی امسال عبور می دهد و شهروندان را از نوبت بندی آب می رهاند.
کد خبر: ۵۹۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵ 18 April 2018

الله بخش نظر پور اظهار داشت: کاهش 71 درصدی بارندگی سال زراعی جاری در استان فارس گوشزدی به همگان است که مصرف بهینه را سرلوحه کار قرار دهند، هم اینک 23 درصد از آب شرب شیراز از سد درود زن تامین می شود در حالی که این سد روی خط قرمز هشدار قرار دارد.

وی، با بیان اینکه 190حلقه چاه آب در مناطق مختلف شیراز 77 درصد از آب شرب این شهر را تامین می کند، گفت: ژرفای برخی از این چاه ها به 300 متر رسیده و عمیق تر شدن چاه ها نشانگر کاهش کیفیت و کمیت آبهاست.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز ادامه داد: مردم باید با مصرف هوشمندانه آب کمک کنند تا تابستان پر تنش آبی امسال سپری شود، ما مثل گذشته نمی توانیم چاه حفر کنیم و سد بسازیم، چاه ها و سدها هم در برخی شرایط آبی برای مصرف ندارند.

نظر پور افزود: امسال 10 حلقه چاه جدید در شیراز حفر و هفت حلقه باز مهندسی شده است، باز مهندسی چاه ها به معنی سرویس کامل سامانه های استحصال آب است، باورود این 17 چاه به سامانه توزیع بخشی از مشکلات شیراز در تابستان امسال برطرف می شود اما همچنان مردم باید مصرف هوشمندانه و منطبق با الگوی مصرف بهینه را مد نظر داشته باشند.

وی گفت: سرانه مصرف آب در شیراز 131لیتر در شبانه روز است که باید به 105 و در شرایط حاد به 50 تا 70 لیتر کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار