رئیس سازمان امور عشایر ایران برای شرکت در نخستین جلسه شورای عشایری استان فارس در سال جاری وارد شیراز شدند.
کد خبر: ۵۹۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ 18 April 2018

تابناک فارس به نقل از  روابط عمومی امورعشایر فارس:کرمعلی قندالی صبح روز 28 فروردین ماه به اتفاق همراهان از عشایر حین کوچ در شهرستان شیراز بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات کوچ عشایر این عشایر استان قرار گرفت.

وی سپس با حضور در جمع همکاران اداره کل امور عشایر فارس ضمن تبریک سال نو و اعیاد مذهبی به بیان ظرفیت ها و توانمندی های استان پرداخت و از تمامی مسئولان استان فارس که اهتمام خاصی در حل مشکلات جامعه عشایر دارند تشکر کرد.

 

مدیر کل امور عشایر فارس نیز در این جلسه با ارده گزارشی از عملکرد سال 96 اداره کل امور عشایر فارس، موفقیت در حوزه های مختلف را حاصل تلاش و همدلی کل مجموعه عنوان کرد.

بهرامی در ادامه به تبیین برنامه های راهبردی سال 97 پرداخت و بر تعامل و همکاری بیش از پیش همکاران با هم و سایر دستگاه هتی مرتبط تاکید کرد.

در ادامه مراحل مختلف سامانه " نماد" بصورت پروژکشن به نمایش گذاشته شد و حاضران در جریان تمامی مراحل ثبت مشخصات و کارکرد این سامانه قرار گرفتند.

گفتنی است، سامانه " نماد" برای نخستین بار در کشور و به ابتکار اداره کل امور عشایر فارس در جهت ثبت مشخصات و آمار برداری عشایر راه اندازی شده است.

سامانه مذکور که در دهه پرفروغ فجر سال گذشته افتتاح شد تا کنون توانسته 11 هزار خانوار عشایری را به عضویت خود درآورد و سایر عشایر استان نیز می توانند با مراجعه به این سامانه مشخصات شخصی و ایلی خود را ثبت نمایند.

 

برگزاری جلسه شورای عشایر استان فارس با حضور استاندار و مسئولان عالی تربه استان فارس

در جلسه شورای عشایر استان فارس رئیس سازمان امور عشایر ایران باقدردانی از استاندارفارس، معاونین و همچنین مجموعه مدیران دستگاه های اجرایی که در سال گذشته اهتمام ویژه‌ای جهت حل مسائل و مشکلات جامعه عشایری داشته اند، بر ادامه تعامل و همکاری ها در جهت ارتقای وضع معیشت جامعه بزرگ و مولد عشایر تاکید کرد.

در این جلسه همچنین با بررسی مصوبات جلسه قبل و پیگیری های صورت گرفته مطالبی پیرامون کوچ عشایر، ایلراه های عشایری، تنوع اشتغال عشایر، چگونگی تامین آب شرب انسان و دام عشایر و همچنین طرح جامع ارتقای و توسعه فرهنگی و مذهبی جامعه عشایر گفتگو و تبادل نظر شد.

گفتنی است در این سفر یهرام میرآخورلی رئیس حوزه ریاست و سیاوش احمدی میر قائد مدیر کل ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر کشور مهندس قندالی را همراهی می کردند.

.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دامدار عشایری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
عالی دستتون درد نکنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار