رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود امسال سه هزار و 500 جعبه تخم نوغان در بین متقاضیان استان توزیع شود که بیشترین آن در شهرستان مرزی راز و جرگلان خواهد بود.
کد خبر: ۵۹۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ 18 April 2018

عبدالله یوسفی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار و 550 جعبه تخم نوغان در بین متقاضیان توزیع شد، گفت: از این میزان 90 تن و 528 کیلوگرم پیله تر تولید شد.
وی میانگین برداشت پیله تر در هرجعبه تخم نوغان را 30 تا40 کیلوگرم دانست.
یوسفی با بیان اینکه صنعت نوغانداری در ایران از پیشینه و قدمت طولانی برخوردار است، افزود: این صنعت سازگار با محیط زیست، کاملا ارگانیک و دارای ازرش افزوده فراوان و زمینه ساز ایجاد اشتغال برای کهنسالان، میانسالان، زنان و نوجوانان است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه با حمایت از این صنعت در زمینه اشتغال زایی نیز می توانیم گام های مثبتی برداریم افزود: سوددهی این صنعت در یک بازه‌ زمانی کوتاه بسیار خوب و مطلوب است.
توزیع تخم نوغان با قیمت یارانه ای هر جعبه 75هزار ریال از طریق نمایندگی مراکز توزیع در استان از 16 فروردین ماه آغاز شده است.
استان خراسان شمالی در تولید پیله تر رتبه چهام کشوری و از لحاظ میانگین تولید پیله تر در هر جعبه رتبه نخست کشور را دارد.
هم اکنون بیش از 2 هزار خانوار استان در امر پرورش کرم ابریشم و تولید پیله ابریشم فعالیت دارندکه عمده نوغانداران استان در شهرستان راز وجرگلان، مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار